تاريخ انتشار: 23 مرداد 1398 ساعت 22:55:28
اصرار به مسئله گریزی حجاب

گفتم: آقاجون سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد ۲۶ دستگاه مسئولیت خود در زمینه حجاب و عفاف را آنچنان که باید انجام نداده‌اند چرا که اگر انجام داده بودند وضعیت این چنین نبود.
گفت: اولا ادعای سخنگو با فرض غلط، صحت مسئله شناسی ، آسیب شناسی ، راهبرد ، رویکردها و راهکارهای اجرایی انتخابی است. ثانیا سخنگو باید ابتدا گزارشی آسیب شناسانه از عملکرد چهل ساله قوه قضاییه منجر به وضعیت امروز ارائه دهد.
گفتم: اسماعیلی تاکید کرد دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در حوزه عفاف و حجاب یک بار دیگر بازخوانی کنند.
گفت: ایکاش سخنگو می توانست از تاریخ بازخوانی قوه قضاییه توسط گروه های علمی مستقل بگوید.
گفتم: سخنگو اظهار کرد از ناحیه رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داده شده که بررسی کند هر یک از دستگاه‌ها در حوزه مسئولیت خود در حوزه عفاف و حجاب چه کار‌هایی کرده اند.
گفت: یعنی که رییس قوه قضائیه مایل و علاقمند به ارائه توضیح در مورد عملکرد چهل ساله ریاست خود بر دستگاه های کلیدی قوه قضائیه مانند سازمان ، دادستانی و معاون اولی قوه قضائیه نیست.
گفتم: جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد در مقابله و برخورد با جرم مشهود در جامعه چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی که در معرض دید عموم است برای پلیس فرد مهم نیست بلکه فعل مهم است و اینکه فرد مشهور باشد یا مسؤول یا مرجع گروهی خاص یا آدمی عادی باشد هیچ فرقی نمی‌کند.
گفت: ایکاش جانشین نیرو توضیح می داد که اگر سلبریتی دیگری جز خواننده کنسرت های مراسم ضد آمریکایی برخی نهادهای انقلابی در فرودگاه با جنجال و جوسازی معترض عمل به وظیفه ماموران کاشف مواد یا لوازم غیر مجاز همراه مسافر بود چه می کردند؟
گفتم: جانشین ناجا در واکنش به رفتار سلبریتی‌ها دارای تصاویر نامناسب در فضای مجازی فرمود: هم توجیه کرده‌ایم هم ارشاد و هم اتمام حجت و می‌توان تغییر رفتار در نوع روش آنها را به سادگی دید.
گفت: فرمانده هم حتما می دانند تغییر رفتار امر فوری و کوتاه مدت نیست از طرفی همه می توانند مدعی انتشار غیر مجاز تصاویر توسط دیگران باشند و معترض اینکه چرا ناجا اراده برخورد با عوامل متجاوز به حریم خصوصی هنرمندان را ندارد‌.
گفتم: بهرحال اگر دست دستگاه های ذی ربط مانند ناجا در برخورد با عوامل و عناصر ترویج بدحجابی باز و تحت فشار نباشند نمی توان به کنترل حداقل بخش قابل توجهی از تظاهر و مانور بیرونی بد حجابی امیدوار بود؟
گفت: حتما باید از عمل به وظایف قانونی ناجا حمایت عملی و واقعی داشت اما کدام بخش از فرماندهان ناجا باید پاسخگوی ده ها ناکارآمدی در برخورد با مفاسد گسترده اجتماعی فاقد اعتراضاتی مانند زمینه بدحجابی باشند؟
گفتم: یعنی ناجا مثلا در برخورد با عوامل سرقت بسیار گسترده شهری ، مواد مخدر ، قاچاق کالا از نقاط صفر مرزی تا منزل خریدار ، ساخت و توزیع مشروبات الکی ، قاچاق و توزیع سیگار ، زور گیری در معابر شهری ، خروج دریای سوخت از کشور و ... که با هیچ فشار اجتماعی و سلبریتی مثلا مانند موضوع حجاب روبرو نیست علی رغم تحمیل هزینه های بسیار انسانی و مادی موفقیت مشهودی ندارد؟
گفت: ناجا در موارد مذکور چون سخنگو در مورد حجاب همواره ده ، بیست و سی دستگاه دیگر را به کم کاری متهم و عدم توفیق نیرو در برخی موارد را هم متوجه کمبود نیرو ، تجهیزات و ...‌‌ اعلام می کند.
گفتم: آیا واقعا مشکل بد حجابی قابل اصلاح نیست؟
گفت: طی سال های ۶۷-۶۱ تجمعات مردمی اعتراضی به بی توجهی بخشی از مردم به پوشش مناسب و مراودات اجتماعی شکل می گرفت تجمعات روزانه خیابان ولیعصر از تقاطع انقلاب تا میدان ولیعصر و میدان ونک پای ثابت بود تجمعاتی که حتی با مداخله کمیته با تجمع کنندگان درگیر و تعدادی نیز به جرم اخلال در نظم عمومی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند اقدام افراطی و غیر عقلانی مذکور باعث گسترش اعتراض و مقرر شد به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجمع بزرگی در میدان ولیعصر برگزار گردد.
گفتم: تجمعی که آیت الله جنتی رییس سازمان تبلیغات وقت ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، عضو شورای نگهبان ، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و امام جمعه موقت تهران سخنرانش بودند.
گفت: آقاجون جنتی در تجمع بزرگ مذکور ضمن دعوت از معترضین برای بازگشت به خانه تاکید کرد که طرحی آماده شده است که طی دو هفته آینده اجراء و به بدحجابی  پایان خواهند داد.
اکنون با گذشت نزدیک به ۳۶ سال از دو هفته جنتی به قول سخنگو وضعیت این است و از نگاه قوه قضاییه همه مقصر و متهم به کم کاری هستند‌ اما دریغ از یک بار نگاه منطقی و علمی به پدیده یا رفتار فراگیری که کودکانه با انتساب به دشمن پنهانش کرده و جرات مطالعه و برخورد واقع بینانه با مسئله را نداریم.

  تعداد بازديدها: 4045
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84008
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.