تاريخ انتشار: 21 مرداد 1398 ساعت 22:16:11
سالمندان جوانگرا

گفتم: آقاجون محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه طی مراسمی سید حجت الله علم الهدی را با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه معرفی کرد.
گفت" شایعه بود که رئیسی برادر زنش را در مسئولیت مذکور منسوب کرده است در حالیکه سید حجت الله علم الهدی متولد ۱۳۶۲ در شهر اهواز برادر زاده دانشجوی شهید حسین علم الهدی و دارای مدرک دکتری حقوق عمومی است.
گفتم: براساس اعلام قوه قضاییه علم الهدی از جوان‌ترین مدیران حقوقی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی دارای کتب و مقالات متعددی در حوزه‌های مختلف حقوقی است.
گفت: بله چنانکه نوشتند علم الهدی پیش از این قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان، مدیر گروه حقوق عمومی دفتر حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، عضو شورای آموزشی و پژوهشی دیوان عدالت اداری، کارشناس حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مشاور حقوقی پروژه فازهای ۱۵و۱۶ توسعه میادین گازی پارس جنوبی را در کارنامه خود دارد و از سال ۹۱ تا به حال قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان بوده است.
گفتم: یعنی حجت الله بعد از دیپلم در پست های کلیدی مراکز حساس اشغال بکار و عهده دار پست های مدیریتی بوده و در عین حال تا پایان دکتری نیز تحصیل و عضو هیات علمی دانشگاه هم شده است یعنی همزمان با تحصیل در مقاطع عالی و از ۲۵ سالکی قائم مقامی پست ممتاز حاکمیتی پژوهشکده شورای نگهبان را هم عهده دار شد.
گفت: برخی جوانگرایی را انتخاب و انتساب جوانانی از میان دوستان و اقوام و البته جوان خودشان می فهمند، لذا برخی مانند حجت الله علم الهدی به عنوان جوان می توانند از فردای جوانی در مناصب حکومتی منصوب و مشغول به خدمت و تحصیل باشند.
گفتم: بهرحال جوانان مقامات و وابستگان حکومتی هم از جوانان کشورند و مانند آحاد مردم از حق زندگی.، تحصیل و اشتغال برخوردارند.
گفت: چهل سال است که همه می گویند براساس قرآن و شریعت محمد (ص) و علی (ع) یا با استناد به اصول مکرر قانون اساسی و عرف و هر چیز دیگری که حاکمان بپذیرند جوانان مردم هم به عنوان اتباع این کشور از خرده حقی برخوردارند هر چند به فرمایش صادقانه فرزند شریف آن مقام صالح فاقد ژن مقام نشینی باشند.
گفتم: در عین حال رویکرد جوانگرایی قابل تقدیر نیست؟
گفت: هیچ کجای دین و عقلانیت جوانگرایی صرف ارزش نیست چنانکه رهبری علی رغم همه فضاسازی های منفی بر ادامه فعالیت و مسئولیت عالی بسیاری از مقامات عالی رتبه سالمند که در دهه هشتم و نهم زندگی قرار دارند اصرار دارد.
همچنین جوانگرایی مبتنی بر قبیله گرایی چیزی جز خوی اشرافی  گری ، رانت خواری ، چپاول حقوق عمومی و اصرار بر فساد زایی در حکومت نیست.

گفتم: جوانگرایی مبتنی بر شایسته سالاری چیست و چگونه حاصل می شود؟
گفت: فارغ از شایستگی ، حقانیت و صلاحیت اشتغال و مدیریت مستمر حجت الله در مراکز حساس حکومتی و انتساب در ریاست پژوهشکده قوه قضاییه توجه به یک نکته در پروسه انتخاب بر مبنای شایسته سالاری ضروری است.
گفتم: رییسی با توجه به چه نکاتی می توانست مدعی انتخاب حجت الله علم الهدی بر مبنای شایسته سالاری باشد؟
گفت: پروسه شایسته گزینی با تبیین و ابلاغ ویژگی ها و توانائی های ضروری احراز پست مورد نظر آغاز می شود تا دارنده بالاترین امتیاز از میان علاقمندان و داوطلبان تصدی پست مذکور انتخاب گردد.
*گام دوم ایجاد فرصت برابر برای تمام افرادی است که حائز شرایط بوده و در صورت اطلاع حتما جهت کسب موقعیت مذکور اقدام می کردند.
*نکته سوم اینکه گزینش فرد شایسته از میان علاقمندان باید توسط مرجعی خارج از حوزه اثرگذاری قوه قضاییه باشد تا افراد ژن خوب صاحب نفوذ و امتیاز مرئی و نامرئی منتخب حتمی نباشند.
*نکته آخر اینکه تحصیل همزمان شاغلین حکومتی از اهم مفاسد آموزشی و رانت خواری است و عملا رعایت معیارهای حداقلی شایسته سالاری را نیز ناممکن می کند.

گفتم: در عین حال وابستگی حجت الله به خاندان معظم شهید سید حسین علم الهدی از قهرمانان مظلوم حماسه هویزه حائز ارزش ویژه است.
گفت: آقاجون بسیاری از جانبازان و رزمندگان غیرتمند دفاع مقدس که خود حماسه سازان میدان نبرد بودند در بیکاری به پیری رسیدند.
 بسیاری از فرزندان‌‌ معظم شهدا و جانبازان پنجاه تا هفتاد درصد در آرزوی کسب شغلی چند پله پایین تر از مدارج علمی و تحصیلی خود هستند، لذا استفاده از عنوان برادر زاده شهید معظم حتما حائز ارزش خاصی نیست.
*حرف آخر اینکه ادعای باور به جوانگرایی در قوه قضاییه با تجمع معاونین ، مدیران ارشد ، روسای دادگستری و دادستانی و قضاتی که با افتخار در حال گذران دومین و سومین سی سال کاری هستند سازگاری نداشته و خدای ناکرده به ریشخند و استهزای مردم شبیه تر است.

  تعداد بازديدها: 4464
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83994
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.