تاريخ انتشار: 01 مرداد 1398 ساعت 00:16:24
ترامپ و پهپاد آرزوها

گفتم: آقاجون رییس جمهور آمریکا در ابتدای سخنرانی کاخ سفید اظهار کرد می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز ناو باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که بسیار نزدیک و چندین هشدار را نادیده گرفته بود شلیک و پهپاد بلافاصله نابود شد.
گفت: پنتاگون برخلاف ترامپ ضمن تایید شلیک ناو باکسر تاکید کرده هویت پهپاد هنوز مشخص نیست.
*سردار شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ادعای رئیس جمهورآمریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد.
*دکتر ظریف با حضور در جمع خبرنگاران در نیویورک اظهار کرد موضوع پهپاد تحت بررسی است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم ما هیچ اطلاعی درباره از دست دادن پهپاد نداریم.

گفتم: واكنش دکتر عراقچى معاون وزیر خارجه هم جالب توجه است که با اشاره به ادعاى ترامپ در مورد هدف قرار دادن پهپاد ایرانی گفته ما هيچ پهپادى را نه در تنگه هرمز و نه در هيچ جاى ديگر از دست نداده ايم نگرانم كه ناو آمريكایی پهپاد آمريكايى را به اشتباه ساقط كرده باشد!
گفت: سال ها پیش در تورنمنت آسیایی مشاهده کردم که بازیکنان تیم بسکتبال ما در برابر حرکات خطای تیم مقابل با اعمال نیروی مخالف مقاومت می کردند حتی زمین خوردن را نشانه ضعف تلقی می کردند در حالی که بازیکنان اروپایی و آمریکایی سایر تیم ها به محض تماس ساده بازیکنان ما با حرکات نمایشی آسیب دیدن را نمایش داده و جریمه دو پرتاب آزاد را می گرفتند کاری که امروز حتی در بازی های باشگاهی ما هم رعایت می شود.
گفتم: یعنی اظهارات رییس جمهور آمریکا باید به طور هدفمند مورد استفاده ما قرار گیرد؟ یعنی مقامات کشورمان در برابر کمترین فشار وارده باید با بزرگ نمایی تصویر سازی کنند؟ این به ضعف روحی نیروهای مسلح و مردم منجر نمی شود؟
گفت: پس از هدف گیری پهپاد فوق پیشرفته RQ-4C مقامات آمریکا اصرار داشتند که ایران می توانست با مماشات اشتباه پروازی را با شلیک موشک پاسخ ندهد ادعایی که امروز باید با جدیدت علیه اقدام ناو باکسر و تاکید بر مشروعیت قطعی اقدام پدافند موشکی کشورمان بکار گیری شود علی الخصوص که برخلاف اقدام ناو باکسر در آب های بین المللی پدافند موشکی ایران به سمت متجاوز به حریم آبی کشور شلیک کرده بود.
گفتم: مواضع اعلامی ستاد کل ، دکتر ظریف و عراقچی با توجه به شرایط حساس کنونی مناسب و قابل دفاع است؟
گفت: ستاد کل نیروهای مسلح باید بعنوان تنها مرجع رسمی نظامی کشور دقیقا با همین سبک یعنی کوتاه ، روشن و بی هیچ حاشیه پاسخ می داد، وزیر خارجه به حکم جایگاه حقوقی و سیاسی باید به همین منوال مواضعی قابل تعبیر اتخاذ می کرد، موضع عراقچی نیز می تواند آغاز عملیات روانی هوشمندانه علیه آمریکا و توضیح اقتدار دفاعی و تهاجمی کشورمان باشد، سه گانه دقیقی که می تواند سرمشق مواضع سایر مقامات باشد.
گفتم: ادعای ترامپ می تواند با برخورد متقابل ایران با نفتکش انگلیسی مرتبط باشد؟
گفت: مثلث شوم تیم ترامپ ، اسرائیل و عربستان با احتیاط در صدد اعمال فشار محدود به قصد آزمون عکس العمل ایران هستند. مثلث شوم امیدوار است بتواند کشورهای متمایل به برجام را به همراهی با حماقت آمریکایی متقاعد سازند درخواستی که از سوی اکثر کشورها انکار و توسط ایران مدیریت شده است.
گفتم: مثلث شوم پس از شکست طرح مذکور حتما برای بحران سازی اقدامات جدیدتری در دستور کار خواهد داشت؟
گفت: آقاجون طی روز گذشته علی رغم اینکه ترامپ با هیجان خبر حمله ناو باکسر به پهپاد را اعلام کرد، ادامه نرخ نزولی دلار و طلا در بازار را داشتیم به این معنا که بازار ایران به مدیریت شرایط توسط کشورمان بسیار امیدوار است.
*باید تمام مسئولین لشگری و کشوری مکرر به خود یادآوری کنند که همسویی و هم پوشانی ملی علی الخصوص از سوی سران قوا و ستاد کل نیروهای مسلح مهمترین عامل آرامش داخلی و اضطراب عوامل بیرونی خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 3712
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83846
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.