تاريخ انتشار: 24 تير 1398 ساعت 18:37:52
باید به اجماع جهانی علیه ایران بازگردیم

سناتور تام کاتن با درخواست دوباره برای خروج کامل آمریکا از توافق اتمی ایران گفت: توافق اتمی موسوم به برجام، روی این پیش‌فرض طراحی شده بود که اگر به برنامه اتمی ایران مشروعیت داد، نتیجه‌اش این خواهد بود که ایران رفتاری عادی در پیش خواهد گرفت. سنگ بنای اصلی این استراتژی، «همکاری اتمی غیرنظامی» نام گرفته بود.

تام کاتن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس روز دوشنبه ۲۴ تیرماه و در پیامی در توئیتر گفت: ولی آیا جواب داد؟ نه. آن‌چه در مقابل به دست آوردیم این بود که بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان دارد همه راه‌های دستیابی به بمب اتمی را آزمایش می‌کند با این فرق که حالا میلیاردها دلار از لغو تحریم‌ها به دست آورده بودند که خرج رفتارهای بدخواهانه خود کنند.

سناتور کاتن افزود: راه حل؟ تمامی اجماع پیش از توافق اتمی که معتقد بود ایران باید با فشار اقتصادی حداکثری روبرو شود تا زمانی که جاه‌طلبی‌های اتمی خود را کنار گذاشته و حمایت از تروریسم را متوقف کنند.

The JCPOA was premised on the backwards idea that legitimizing Iran’s nuclear program would lead Iran to normalize its behavior. The cornerstone of this strategy was branded “civil nuclear cooperation.”

— Tom Cotton (@SenTomCotton) July 15, 2019

تام کاتن گفت: معافیت از تحریم‌هایی که «همکاری اتمی غیرنظامی» با ایران را مشروع می‌کند، بقایای چارچوب قرارداد ناکارآمد برجام است. زمان لغو این معافیت‌هایی که به برنامه اتمی ایران مشروعیت می‌دهد و بازگرداندن اجماع مربوط به پیش از توافق برجام، فرا رسیده است.

  تعداد بازديدها: 1182
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83813
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.