تاريخ انتشار: 01 تير 1398 ساعت 13:15:30
اولویت های مذاکره با آمریکا

گفتم: آقاجون ترامپ رییس جمهور امریکا در برابر خبرنگاران مجددا اعلام کرد بدون هیچگونه پیش‌شرطی آماده مذاکره با ایران هستیم هرگونه توافق با تهران باید شامل موضوع موشک‌های بالستیک ایرانی نیز باشد.
گفت: علی رغم عهد شکنی ذاتی آمریکا اما پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط قابل تامل به نظر می رسد.
ایران می تواند از طریق مجاری قابل دسترس به پیشنهاد مذکور در چارچوب مذاکره بر اساس طرح دو اولویت از سوی طرفین پاسخ مثبت ارسال یا رسما و راسا اعلام کند.

گفتم: یعنی پس از چهل سال رویارویی و مقاومت مردم ایران در برابر رفتار ظالمانه ایالات متحده پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره با آمریکا را بپذیریم؟
گفت: می توانیم مذاکره با حضور دبیرکل سازمان ملل و گام به گام بدون پیش شرط و در چارچوب طرح همزمان اولویت های مورد نظر دو کشور را بپذیریم.
گفتم: آمریکا برای مذاکره موضوع خلع سلاح موشک های بالستیک ایران را که برای ما از اهمیت حیاتی برخوردار است اولویت خود می داند.
گفت: بهرحال هر کشوری حق دارد اولویت ، اهداف و خواسته های خود را داشته و پیگیری کند اما ما هم متقابلا بر اولویت و خواسته های خودمان بعنوان چارچوب آغار مذاکره شامل خلع سلاح متقابل سلاح های اتمی و سلاح های کشتار جمعی تاکید خواهیم داشت.
گفتم: یعنی مذاکره بدون پیش شرط مورد پذیرش ایران می تواند ، یا باید خلع سلاح اتمی متقابل ایران و آمریکا و خلع سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک تحت نظارت سازمان ملل باشد آمریکا قطعا چنین موضوعی را قابل مذاکره نمی داند.
گفت: ما هم متقابلا موشک های بالستیک که منطبق با دکترین دفاعی کشورمان طراحی و تولید می شود را غیر قابل مذاکره اعلام می کنیم.
گفتم: بنابراین مذاکره و گفتگویی آغاز نخواهد شد.
گفت: ما آماده مذاکره خواهیم بود اما اینکه آمریکا در مورد منع تسلیحات کشتار جمعی قائل به مذاکره نیست باید همواره و در تمام نشست های بین المللی بعنوان مهمترین عامل تهدید صلح و امنیت جهانی مورد انتقاد و تهاجم دیپلماتیک و سیاسی ایران باشد.
گفتم: اعلام پذیرش مذاکره بدون پیش شرط با آمریکا حول دو اولویت طرفین با تاکید بر همین نکته بعنوان اولویت ایران کافی است؟
گفت: حتما اینطور نیست بلکه اولویت دوم ایران برای مذاکره باید تاکید بر نکته مورد اشاره دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان باشد که فرمود آماده انعقاد پیمان دفاع جمعی با کشورهای حوزه خلیج فارس بدون حضور نیروی نظامی بیگانه هستیم.
گفتم: آمریکا می تواند پس از آغاز مذاکره بر دو اولویت متقابل به طرح موضوعات دیگر مثل نقض حقوق بشر ، تروریسم و غیره بپردازد.
گفت: همانطور که ما می توانیم به طرح موضوعات و اولویت های مشابه بپردازیم اما واقعیت این است که با اعلام اولویت منع تولید و تکثیر تسلیحات اتمی و سلاح های کشتار جمعی خاتمه مذاکره طلبی آمریکا هم اعلام خواهد شد.
گفتم: اما ایران فاقد سلاح اتمی و تسلیحات کشتار جمعی بوده و حتی در صورت توانمندی تولید بواسطه فتوای دینی با منع شرعی روبروست در مورد منع متقابل چه داشته هایی باید مذاکره کند؟
گفت: آقاجون استقبال از مذاکره در مورد منع تولید و تکثیر متقابل و چند جانبه تسلیحات اتمی و سلاح های کشتار جمعی یعنی چیزهایی که ما نخواسته و فاقدش هستیم دقیقا دعوت جهان برای مشاهده عینی دروغ و اتهام سازی چهل ساله بزرگترین دارنده زرادخانه اتمی و تسلیحات کشتار جمعی در موضوعات مذکور علیه کشورمان خواهد بود.
- ایران باید بیش از همیشه و بسیار ، رسا با جهان و مجامع بین المللی سخن بگوید.
 چنانکه امروز با توجه به مبدا پرواز MQ-4C آمریکایی که از پایگاه اماراتی اعزام گردید باید فورا با ارسال نامه رسمی اعتراضی به امیر امارات و دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ضمن تاکید بر حسن همجواری نسبت به اقدام پرنده دشمن اعتراض و تکرار را عامل برخورد متقابل با هر پایگاه مبدا پروازی اقدام علیه ایران بعنوان حق مشروع دفاع متقابل و دفع تجاوز مورد تاکید قرار داد.

  تعداد بازديدها: 4207
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83633
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.