تاريخ انتشار: 20 خرداد 1398 ساعت 02:25:18
تخریب مجسمه ها در مشهد مقدس

گفتم: آقاجون بنابر نقل برخی کانال های خبری علم الهدی امام جمعه مشهد به دادستانی مشهد دستور داد تا مجسمه‌های فردوسی و نبردهای رستم در پدیده شاندیز را تخریب کند.
گفت: نقل کردند متقابلا استاد مسعود رنگرزان خالق آثار مذکور با انتشار پستی ملتسانه از مردم خواسته است از حفظ آثار هنری مذکور حمایت کنند.
گفتم: استاد رنگرزان هم می توانست بجای انتشار پست و فضاسازی عمومی خواسته خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.
گفت: یعنی استاد رنگرزان هم می تواند مانند علم الهدی مستقیما دستورات خود را به دادستان یا سایر مقامات استانی ابلاغ کند؟
گفتم: بهرحال شاید دستور ابلاغی امام جمعه مشهد به مراجع قضایی ناظر بر اهمیت وجوه شرعی مجسمه سازی در اسلام دارد.
گفت: یعنی وقتی مجسمه مدرس در میدان بهارستان و بسیاری دیگر را می ساختند مشکلی در وجوه شرعی دیده نمی شد؟ یعنی مجسمه های بسیار زیبای نادر ، فردوسی و بسیاری دیگر در مشهد مبرای از وجوه شرعی است؟ شاید وجوه شرعی هم تابع زمان و مکان و با تشخیص امام جمعه است؟ شاید امام جمعه نگران مجاری مالی غیر مشروع تامین هزینه ساخت آثار هنری مذکور باشد؟
گفتم: علم الهدی در زمان ساخت تندیس های مذکور مگر امام جمعه مشهد نبود؟ چرا امام جمعه روزهای هیجان و پول پراکنی متهمان پدیده شاندیز در خراسان چنان ساکت بوند؟
گفت: اینکه جناب امام جمعه روزهای پرواز پدیده در خراسان ساکت بود  صحیح است و شاید با شکوفا سازی اقتصاد خراسان رضوی هم بسیار همراه و همساز بود بهرحال روزهایی بود که حتما همه لیستی از آشنایان را برای اشتغال در پروژه های تحت مدیریت مفسد سال های بعد به خدمت ارسال می کردند.
گفتم: این امام جمعه چرا تا این حد متمایل به جنجال و خبرسازی است؟ چرا مشروعیت و محبوبیت امثال امام جمعه که خود را در موقعیت صدور فرامین حکومتی مستقل از حاکمیت مرکزی می بینند حداقل هر چهل سال یک بار فارغ از کسادی و رکود مایل به تعطیلی نمازهای جمعه  به رای مستقیم مردم ارجاع داده نمی شوند؟ چرا امامت جمعه دیگر شاهد حضور بزرگانی چون طالقانی ، صدوقی ، قاضی ، مدنی و دستغیب و اشرفی اصفهانی ، مشکینی تا امینی ، استادی ، جوادی املی ، هاشمی و رهبری نیست؟
گفت: آقاجون اینکه برخی تصور کنند حتی بدون چند مخاطب حق دارند و مهمتر اینکه قادرند با همه احاد جامعه از موضع ناصح مصلح و حتی منجی برخورد و مورد خطاب قرار دهند یا ابلاغ فرمان کنند حتما از آفات سازمان روحانیت محسوب می گردد شرایط ناکارآمد و بی اثری که حتما باید راسا توسط مجاری رسمی حکومت بررسی و بی هیچ ملاحظه فکری ، سیاسی و مصلحت سنجی آفت زدایی گردد تا شاید روزی شاهد امامت بزرگان محبوب امت مسلمان باشیم.

  تعداد بازديدها: 3998
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83542
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.