تاريخ انتشار: 16 خرداد 1398 ساعت 01:15:00
تخریب اعتماد به حکومت

گفتم: آقاجون اطلاعیه روز گذشته سازمان مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی چه هدفی را دنبال می کند؟
گفت: بانک مرکزی در مقاطع مختلف برای کنترل سقوط ارزش پول ملی به اجرای چند طرح تکراری مانند انتشار اوراق مشارکت ، پیش فروش سکه ، عرضه مستقیم ارز یا افزایش سود سپرده بلند مدت متوسل می شودT بانک مرکزی در مقاطع مذکور برای ایجاد انگیزه در مشتریان مشارکت را معاف از مالیات اعلام می کند.
گفتم: یعنی اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی در با ابلاغیه جذب نقدینگی با هدف مدیریت سقوط ارزش پول ملی در مقاطع مذکور علی الخصوص بهمن ۹۶ و فروردین مغایرت دارد؟
گفت: اطلاعیه مالیاتی صرفا مقابله با ابلاغیه و تعهدات بانک مرکزی در برابر مردم نیست بلکه به صراحت دعوت از مردم به غیر قابل اعتماد بودن حکومت است.
- پیام صادره وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که مردم در صورت دعوت مراکز رسمی حکومتی برای مساعدت و مشارکت عمومی برای مهار نوسانات پر تکرار اقتصادی کشور را باور نکنید و برای حفظ دارایی خود حتما باید از حکومت پرهیز و به بازار غیر رسمی و غیر حکومتی مراجعه کنید.
گفتم: اخذ مالیات از معاملاتی که طی قراردادهای حکومتی دو سال گذشته انجام شده به منزله ایجاد مقداری درآمد برای خزانه کشور نیست؟
گفت: برای درک اقدام حکومت گریزی وزارت امور اقتصادی و دارایی توجه به موارد ذیل ضروری است.
- اولا مردم پس از اعلام و التماس چند باره و تبلیغاتی مراکز رسمی حکومت مثل بانک مرکزی بخشی از دارایی نقدی در حال نابودی را بجای واریز به بازار و خرید دلار در اختیار بانک مرکزی قرار داده تا بنابر قرارداد بانکی در موعد زمانی سکه دریافت کنند.
- ثانیا: مردم در قبال خرید دلار ، سکه ، زمین ، ملک یا هر دارایی غیر نقدی صرفا در تلاش برای حفظ ارزش پول به قیمت ثابت روز خرید بودند.
- ثالثا: هر آشنای با مقدمات اقتصاد بازار هم می داند که حفظ ارزش پول به قیمت روز خرید به منزله سود نیست بلکه تاخیر در نابودی سرمایه نقدی است نابودیی که صرفا به تصمیمات غیر معقول مراکز حکومتی باز می گردد.
- رابعا مردم اطمینان می یابند که هرگز نباید به مراکز و مقامات حکومت اعتماد کرد.

گفتم: BBC هم طی دو روز گذشته ضمن بازخوانی حضور نیروهای نظامی ایران تحت پوشش هلال احمر در بوسنی در دهه هفتاد که بنابر ادعای BBC با صرف صدها میلیون دلار ممکن بود موضوع اقدام سازمان مالیاتی را نیز در معرض اعلام نظر مخاطبانش قرار داده است.
گفت: BBC با مدل سازی مستند مذکور بدنبال طرح این موضوع است که حکومت برای امکان مداخله برون مرزی در لبنان ، فلسطین ، یمن ، سوریه و غیره که قبلا در بوسنی و افغانستان بدون اخذ هیچ نتیجه و منافع ملی تجربه شده است ناگزیر از جلب بخشی از دارایی مردم است تحلیلی که متاسفانه با اشاره به مطالب امثال عباسی ، قاسمی ، بنیامین و غیره از طریق برنامه های صدا و سیما به شکلی موثر مستند سازی می گردد.
گفتم: برای مهار و مدیریت تلاش های بی اعتماد سازی مردم نسبت به مراکز حکومتی چه اقداماتی می شود کرد؟
گفت: آقاجون در ماه های گذشته تا امروز که بحران دلار و سکه به حوزه بحران پوشک و سیب زمینی تا گوشت و هندوانه ادامه یافته و قطعا سونامی وار و متناسب با شرایط عرصه های مختلف را متلاطم خواهد کرد بیش از هر چیز به اعتماد اجتماعی نسبت به مراکز حکومتی  نیازمندیم نکته مهمی که آسیب پذیر کردنش را مقام معظم رهبری مصداق خیانت به ایران و اسلام اعلام می کنند.
- بنابر تصمیم شورای راهبردی حکومت شامل سران سه قوه مهار بحران ناشی از عملکرد یک موسسه ناچیز مالی و اعتباری کشور ناچار از پرداخت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب ملت شد یا در آشفتگی و استیصال بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در بهمن ۹۶ تا نیمه ۹۷ ناچار از سرازیر کردن چند میلیارد دلار  بی زبان از ثروت و دارایی ملت بی خبر و بی اثر به بازار و حوزه اقتدار دلالان کردند.
- اما امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی در صدد تخریب دارایی مردمی است که به حکومت اعتماد و نقدینگی خود را با بانک مرکزی معامله کردند.

  تعداد بازديدها: 3324
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83518
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.