تاريخ انتشار: 14 خرداد 1398 ساعت 01:09:53
تاکتیک تهییج مجمع تشخیص

گفتم: آقاجون پس از عقب نشینی ترامپ - پمپئو از مواضع قبلی در مورد مذاکره مشروط با ایران و وعده اجرای معامله بزرگ قرن در موضوع فلسطین امروز پمپئو بر ضرورت تصویب فوری و غیرمشروط لوایح FATF در ایران تاکید کرد.
گفت: تصویب عضویت در کنوانسیونهای پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) مانع از شیطنت آمریکا برای اتهام سازی علیه ایران در دو زمینه مذکور و اعمال تحریمهای جهانی مالی خواهد شد.
گفتم: مراحل قانونی تصویب پالرمو و CFT در دولت ، مجلس و شورای نگهبان سپری و همه منتظر اعلام نظریه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اعلام مغایرت یا عدم مغایرت لوایح مصوب دولت و مجلس با سیاستهای کلی ابلاغی رهبری ندارد.
گفت: کشور ماهها است منتظر اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت است نظری که بنابر اظهار برخی از اعضای مجمع با توجه به شرایط سیاسی چند نوبت دست خوش تغییر شده است.
گفتم: رای نظارتی منفی مجمع تشخیص مصلحت به منزله اعلام عدول ایران از تعهد ذیل برنامه اقدام FATF در سال ۲۰۱۶ می باشد یعنی ایران به کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) پایبند نخواهد بود.
گفت: آقاجون اعلام عدم تصویب کنوانسیونهای مذکور به معنای درج نام ایران در لیست سیاه FATF بوده و نزدیک به ۲۰۰ کشور عضو ملزم به قطع هر گونه مبادلات مالی با ایران خواهند بود.
- پمپئو با طرح تبلیغاتی موضوع الزام ایران به تصویب کنوانسیونهای پالرمو و CFT که تقریبا مورد پذیرش و تجرای تمام کشورهای جهان جز ایران است در صدد تهییج اعضای مجمع تشخیص به عدم تصویب لوایح مذکور در روزهای باقی مانده از آخرین ضرب الاجل اعطایی FATF است.
- ضروری است اعضای مجمع تشخیص با هوشمندی مانع از گرفتاری رای مجمع در دام تهییج سازی پمپئو و بازگرداندن ایران به تحریم مالی جهانی گردند.

  تعداد بازديدها: 3204
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83496
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.