تاريخ انتشار: 10 خرداد 1398 ساعت 15:36:14
سکولاریسم حوزوی

گفتم: آقاجون علم الهدی امام جمعه مشهد ضمن ارجاع همه مشکلات اجتماعی به حجاب بانوان طی صدور احکامی اظهار کرد
- در برخی برنامه‌های صدا و سیما می‌توان به جای استفاده از بانوان از مجری و گوینده مرد استفاده کرد.
- مال مردم خوری و بی حجابی هر دو بد است اما مال مردم را مخفیانه می‌خورند ولی بی حجابی تظاهر به جنگ با خدا و دهن کجی به دین اوست.
گفت: واقعا باید مسئولین عالی رتبه سیاست گذار و انتخابگر امامان جمعه کشور در خصوص چنین افرادی که بدون هیچ مسئولیتی از امکان مداخله در تمام امور برخوردارند به مردم توضیح دهند.
گفتم: یعنی احکام شرعی صادره توسط علم الهدی خلاف مبانی دینی است؟
گفت: حتما خلاف دین و مسلک امثال علم الهدی نیست اما صدها هزار شهید و جانباز تقدیم شد تا کشور با مبانی دینی امام خمینی (ره) اداره شود نه آنان که در حوزه امام را به ستوه آورده و امثال شهید مطهری و شهید بهشتی را فراری دادند.
گفتم: فارغ از بحث فقر و جمود فکری برخی حوزه ها که مدتی پیش بعنوان سکولاریسم حوزه توسط حسن رحیم پور ازغدی نیز مورد اشاره قرار گرفت احکام صادره علم الهدی مخالف نظر امام خمینی (ره) است؟
گفت: از مرحوم توسلی مسئول دفتر امام نقل است که اوایل انقلاب یکی از علمای قم از امام درخواست نمود، حالا که انقلاب اسلامی شده و اسلام حاکم گردیده بجای این گوینده زن رادیو یک گوینده مرد بگذارید چون صدای این خانم گوینده محل شبهه است امام فرمودند هیچ شبهه ای ندارد شما احتیاط کنید.
گفتم: شاید پاسخ امام به سوال رسمی مثلا تلویزیون می توانست متفاوت باشد؟
گفت: محمد هاشمی رییس وقت سازمان صدا و سیما نقل کرده است، به ما فشار می‌آوردند که چرا تا وقتی مردان هستند از زنان برای گویندگی خبر استفاده می‌کنید؟ مثلا تماس های فراوان از طرف علما داشتیم که از خانم ریاضی برای خواندن خبر استفاده نکنیم خدمت امام مطلب را عرض کردم یک هفته بعد مراسمی بود که امام پیام داشتند مرحوم احمد آقا پرسیدند  شیفت کاری خانم مریم ریاضی چه زمانی است و تاکید کردند که پیام امام را خانم ریاضی بخواند.
گفتم: امثال علم الهدی هم که حتما از دیدگاه های فقهی امام مطلع هستند چرا همچنان بر اجرای دیدگاه های فقهی مغایر نظر امام اصرار دارند؟
گفت: آقاجون به فرمایش آقای ازغدی مبانی فکری و فقهی حضرت امام خمینی در حوزه های علمیه پس از انقلاب هم چون قبل از انقلاب در اقلیت قرار داشته و مورد هجمه آخوندهای سکولار و مخالفین امام قرار دارد اما اینکه چهل سال پس از انقلاب تریبون های رسمی نماز جمعه همچنان در تملک آخوندهای مخالف مبانی فکری و فقهی امام خمینی قرار داده شود قابل تامل و هشدار آمیز است.
- پروفسور رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان ایران در نشست انجمن اندیشه و قلم(۱۶دی۹۶) فرمود:
اگر آن مقدار که بعضی دست‌اندرکاران به مسائلی چون حجاب یا فلان طرح عادی سازمان ملل و یونسکو حساسیت نشان می‌دهند به فساد بزرگ موجود و منتشر در همه جا حساس می‌شدند وضع حجاب و آموزش و پرورش هم تا حدودی بهبود می‌یافت.

  تعداد بازديدها: 2719
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83464
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.