تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1398 ساعت 20:53:10
ماجرای یک سال روزه پشت سرهم آیت ‏الله العظمی بروجردی

زمانی که حضرت آیت‏ الله بروجردی در بروجرد بود، نذر کرد که اگر خشم خود را کنترل نکند و عصبانی شود، یک سال پشت سر هم روزه بگیرد. روزی هنگام مباحثه علمی با یکی از شاگردان خود ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علما و بزرگان دین در ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی داشته اند که بخشی از سیره این بزرگواران را در شماره های گوناگون تقدیم نگاه شما خوبان خواهیم کرد.

* روزه در سیره آیت الله العظمی بروجردی

سالی که آیت ‏الله العظمی بروجردی از دنیا رفتند، پزشک به ایشان سفارش کرد که ماه رمضان امسال را روزه نگیرد. ایشان فرمود: «من از آن وقتی که خودم را شناخته ‏ام، حتی یک روز هم روزه ‏ام را نخورده ‏ام و نمی‏ خورم؛ چون نه مریض شده ‏ام و نه مسافرت رفته ‏ام.»

زمانی که حضرت آیت‏ الله بروجردی در بروجرد بود، نذر کرد که اگر خشم خود را کنترل نکند و عصبانی شود، یک سال پشت سر هم روزه بگیرد.

روزی هنگام مباحثه علمی با یکی از شاگردان خود بر اثر اینکه شاگردش سخنانی ناشایست می‏گفت، تاب نیاورد و به او تندی کرد و نذرش شکسته شد.

پس از آن یکسال پشت سر هم روزه گرفت تا نذرش را ادا کند. روایت‏ کننده این حکایت می‏گوید: در اینجا به یاد سخن امام سجاد علیه السلام افتادم که در مقام دعا به خدا عرض می‏کند: «وَ لا تَرْفَعْنی فی النّاسِ دَرَجَةً اِلاّ وَقَدْ حَطَّطْنی عِند نَفْسی مِثلَها؛ خدایا مقام مرا در میان مردم بالا مبر، مگر اینکه به همان اندازه مقامم را نزد خودم پایین بیاوری».

  تعداد بازديدها: 1520
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83270
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.