تاريخ انتشار: 29 دي 1397 ساعت 23:38:26
دیده بان حقوق بشر اوضاع بحرین را وخیم توصیف کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر با بیان اینکه وضع حقوق بشر در بحرین رو به وخامت گذاشته، اعلام کردشمار زیادی از زندانیان سیاسی این کشور از حقوق سیاسی- اجتماعی خود، کاملاً محروم هستند.
به گزارش ایرنا، این سازمان افزود: در خلال اعتراضات بحرین دستکم 164 نفر کشته و هزاران نفر دیگر دستگیر شده‌اند. در این کشور مساجد شیعیان نابود می‌شود و دولت، مخالفان خود را "تروریست" می‌نامد.
دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: به علت نبود شفافیت سیاسی- حقوقی دست کم پنج نفر از بازداشت شدگان در بحرین زیر شکنجه جان خود را از دست داده و در زمان حاضر حدود چهار هزار زندانی سیاسی در این کشور وجود دارد.
مردم بحرین سال هاست برای دستیابی به آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض، استقررار دولت منتخب و آزادی زندانیان سیاسی با رژیم این کشور مبارزه می‌کنند. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار انجام اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
در همین حال منابع خبری اسرائیلی از دعوت وزیر اقتصاد این رژیم برای حضور در کنفرانسی در بحرین افشا کردند.این رسانه‌ها افشا کردند، ایلی کوهن وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به یک کنفرانس فناوری در بحرین که این هفته برگزار خواهد شد، دعوت شده است.
رسانه‌های یاد شده تاکید کردند، کوهن به این دعوت پاسخ مثبت داده و گفته است: فرش قرمز را آماده کنید.وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی رادیویی اظهار کرد: خودم دعوت‌نامه شخصی از بحرین دریافت کردم.
کنفرانس یاد شده که قرار است 22 و 23 ژانویه جاری (دوم و سوم بهمن) در منامه برگزار شود، بر تازه‌ترین فناوری‌ها و ابداعات در مسائل حقوقی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز خواهد بود.
مری رگو، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در 29 اکتبر با دعوت رسمی محمد بن زاید آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی بازدید رسمی از مسجد شیخ زاید در ابوطبی داشت.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و علنی کردن این مساله با یکدیگر رقابت می‌کنند، پس از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدارش با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه این کشور، دو تیم ورزشی اسرائیل در مسابقات جهانی در امارات و قطر شرکت کردند، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز از مذاکرات محرمانه بحرین - اسرائیل در راستای مقدمه‌سازی برای علنی کردن این روابط خبر داد.

  تعداد بازديدها: 1123
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82367
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.