تاريخ انتشار: 28 دي 1397 ساعت 22:19:40
چهره ماندگار مالزی در سفارت ایران تجلیل شد

کوالالامپور - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با برگزاری مراسمی از پروفسور 'صمد سعید' شاعر، پژوهشگر ادبیات کلاسیک ایران، چهره ماندگار و ادیب معاصر مالزی تجلیل کرد.

روز جمعه، پروفسور سعید از ادیبان بنام معاصر مالزی است که با مطالعات گسترده و طولانی خود پیرامون ادبیات کلاسیک ایران می تواند نقش موثری در آشنایی مردم دو کشور بویژه در زمینه های شعر، ادبیات، رمان و مفاخر ایران و مالزی ایفا کند.
وی همراه با شماری از اهالی علم و ادب دو کشور در محل سفارت در کوالالامپور حضور یافت و ضمن اظهار وجد از مراسم برگزار شده، یکی از اشعار خود را برای حضار قرائت کرد.
'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز در این مراسم با تجلیل از خدمات پروفسور صمد سعید در شعر و ادبیات مالایی، وی را ادیب و شاعری نوگرا و پیشتاز در شعر نو مالزی نامید که قدم های ارزنده ای در زنده کردن روحیه معنوی جامعه مالایی برداشته و می تواند در تقویت مشترکات گفتمان های فرهنگی میان دو کشور ایران و مالزی از منظر دیدگاه های صلح جویانه ای که دارد، موثر باشد.
وی گفت: ارتباطات معنوی شعرایی چون پرفسور صمد سعید با شعرا و اندیشمندان ایرانی می تواند زمینه ساز پیوندی همیشگی بین دو ملت مسلمان ایران و مالزی در غرب و شرق جهان اسلام باشد، بویژه اینکه به عنوان چهره ماندگار ادبی مالزی همواره تلاش های شایسته ای در احیای ارزش های اصیل مالایی - اسلامی در قالب اشعار نو مصروف داشته است.
پرفسور صمد سعید نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه بسیاری از آثار شعرای کلاسیک و معاصر ایران را خوانده و در خلق اشعار خود از آنها در کنار سایر شعرای مالایی سود جسته، ادبیات را عنصر اصلی فرهنگ هر کشور دانست و ابراز علاقه کرد که با حضور شعرای ایرانی، مراسم شب شعر ایران در مالزی برگزار شود.

  تعداد بازديدها: 1221
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82354
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.