تاريخ انتشار: 07 شهريور 1397 ساعت 22:37:13
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدوششم)

گفتم: آقاجون ۱۹۶ نماینده یعنی طیفی از همه جناحهای حاضر در مجلس اعلام کردند توضیحات رئیس جمهور حجت الاسلام روحانی را قانع کننده نمی دانند.
گفت: با نگاه به سخنان رئیس جمهور می توان استنباط کرد که روحانی هم حتما با ۱۹۶ نماینده هم رای است.
گفتم: یعنی رییس جمهور با علم به قانع کننده نبودن توضیحات خود را ارائه کرد؟ چرا باید خود را در معرض چنین ناکامی قرار دهد؟
گفت: روحانی تصور می کرد با اعلام اینکه تلاش می کند با توجه به توصیه های رهبری توضیحاتی ارائه کند می تواند فضای فکری نمایندگان مدعی ولایت پذیری را تغییر دهد اما علاوه بر آنها حمایت نمایندگان همسو را نیز از دست داد.
گفتم: بسیاری انتظار داشتند رئیس جمهور حداقل سخن دکتر ظریف وزیر امور خارجه که فرمود مردم از دوگانگی رفتار با امریکا خسته شده‌اند و دعوای سیاسی راه انداختیم تا از امکانات برجام استفاده نشود یا دکتر کرباسیان وزیر اقتصاد که فرمود اگر حوادث ارادی نبود اکنون می‌توانستیم نشانه‌های روند بهبود اقتصاد را ببینیم، را توضیح داده و تکمیل کند.
گفت: روحانی با اشاره به اینکه ۵ دی ۹۶ آغاز ماجرا است گفت ایجاد غائله مشهد که به فوریت فراگیر و از شعار علیه رئیس جمهور به شعار علیه نظام سوق پیدا کرد حرکتی اعتراضی که بلافاصله به اعلام آقای ترامپ مبنی بر خروج از برجام رسید اما روحانی به مسببین اشاره نکرد.
گفتم: روحانی گفت چه شد عده‌ای هوس کردند رییس جمهور مملکت را به ترور تهدید کنند؟ یا چرا فیضیه انقلاب به جایی تبدیل می‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزد هم بدون اخذ نتیجه رها شد اما ادامه نداد.
گفت: البته روحانی می توانست با ادامه و تکمیل بحث چرایی تحریک عامل خارجی توسط عامل داخلی برای آغاز اعمال تحریم به بهانه بحران های منطقه ای و موشکی و تمرکز بر آثار روانی منجر به ناامیدی از آینده به توجیه هیجان وحشت زده بازار به نتیجه مطلوب در تحلیل و ریشه یابی برسد، اما ادامه نداد و با لحنی ملتمسانه همه گروه ها و جریان ها را به اتحاد و وحدت فرا خواند.
گفتم: روحانی در مورد توضیح سوالات هم مایل نشان نداد و مسائل را مبهم گذاشت که می تواند به زیانش تمام شود.
گفت: روحانی در توضیحی کوتاه اشاره کرد نوسان ارزی پس از پنج سال ثبات و آرامش دقیقا پس از غائله مشهد علیه رئیس جمهور آغاز و بلافاصله با اعلام خروج آمریکا از برجام شدت گرفت. روحانی غائله فراگیر شده مشهد در 66 شهر  را دعوت از ترامپ برای بحران آفرینی دانست البته برخلاف انتظار شخص یا گروه خاصی را بعنوان طراح مورد اشاره قرار نداد.
- روحانی در خصوص اعتراض برخی گروه ها به قطع روابط بانکی و خروج شرکت های خارجی از ایران گفت پس بالاخره قبول کردید که پس از برجام به ایران آمده بودند که امروز در حال رفتن هستند.
- روحانی گفت بالاخره قبول کردید که هواپیماهای تحویلی کاغذی نبود ، قبول کردید امروز نفت ایران به راحتی صادر می شود که می خواهند قطع کنند.

گفتم: برخی در اقدامی انتخاباتی سوال از رییس جمهور را به شعارهای انتخاباتی مرتبط کردند که شاید تکمیل فعالیت بسیار زود هنگام ستاد انتخاباتی جمعنای سابق و اصلاح شده باشد.
گفت: رئیس جمهور اشاره کردند که مگر هدف ایران از مذاکرات رفع اتهام فعالیت غیر صلح آمیز ، تاکید بر حق طبیعی برخورداری از توانمندی هسته ای ، بستن پرونده اتهام فعالیت نظامی اتمی ایران و خروج پرونده ایران از فصل هفت منشور و شورای امنیت نبود؟ مگر اهداف مذکور محقق نشد؟ مگر براساس قطعنامه ۲۲۳۱ از همان روز تحریم های هسته ای شورای امنیت ، آمریکا و اروپا مراتب خاتمه یافته اعلام نشد؟
گفتم: بهرحال توضیحات رییس جمهور قانع کننده تشخیص داده نشد.
گفت: آقاجون پس از تنظیم نقد خبر قبل و تامل در سخنان روحانی فکر می کردم رئیس جمهور در چنین شرایط بغرنجی از حیث روابط سیاسی و بین المللی کشور چه می توانست بگوید؟
- رئیس جمهوری که در روز روشن و در حوزه علمیه قم و بعد در تهران و مشهد رسما به مرگ تهدید می شود. رئیس جمهوری که امروز در آستانه این باور قرار گرفته که بنابر ادعای طلاب فیضیه قم آیت الله هاشمی هم می تواند به دست همان عوامل به قتل رسیده باشد.
- اما روحانی نه برای پاسخ به سوال نمایندگان که برای ایجاد اطمینان در مردم باید به دقت و مستند از چرایی شکل گیری جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران سخن می گفت تا مردم ضمن شناخت عوامل داخلی مشوق آغاز جنگ اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران از آمادگی لازم برای عبور از چنین جنگی برخوردار باشند.
- حجت الاسلام دکتر حسن روحانی را در دفاع تمام قد از مردم و نظام همچون مرحوم آیت الله هاشمی یافتم که همواره و در تمام سال ها جز به حقوق مردم و حفظ نظام نمی اندیشید.

  تعداد بازديدها: 3609
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81001
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.