تاريخ انتشار: 02 شهريور 1397 ساعت 16:53:34
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدوسوم)

گفتم: آقاجون سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله  گفته چرا موفقیت های صنعت دفاعی در دیگر حوزه ها تکرار نشده است.
گفت: ضمن اینکه بنده هم بسیار مشتاقم همه بیش از گذشته ما، اهل صنعت دفاعی کشور را تشویق و مورد حمایت قرار دهند اما همواره مراقب بوده و هستم تا دچار خود شیفتگی و توهم صنفی هم نشوم توهم اینکه بدون توجه به صدها تفاوت ذاتی و شکلی صنعت دفاعی و تجاری به خود بدتر و بهتر بینی مبتلا و صدها نقطه ضعف و عقب افتادگی را نبینم.
گفتم: یعنی صنعت دفاعی کشورمان نسبت به صنعت تجاری پیشرو و ارزشمند نیست؟
گفت: بی هیچ تردیدی صنعت مولد محصولات امنیتی و دفاعی در تمام کشورهای دارای توانمندی دفاعی، صنعت پیشگام تعریف می شود، چنانکه اینترانت حداقل چهل سال قبل از ورود به بازار تجاری و عمومی توسط نیروهای نظامی و امنیتی ایالات متحده و شاید سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است، موضوعی که تقریبا در تمام عرصه های علمی ، فناوری و صنعتی قابل مشاهده است.
گفتم: بنابراین سردار کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و جبهه پایداری اشاره درستی داشتند؟
گفت: فهم اهمیت حوزه امنیت ملی مانند تمام کشوها به ما می آموزد که با هر سلیقه و جایگاهی از عوامل و نیروهای دارای فعالیت و ماهیت مستقیم با مقوله حفظ و گسترش امنیت ملی، علی الخصوص امنیت دفاعی حمایت کنیم در عین حال ضروری است در تعریف و تشریح موقعیت دچار افراط و تفریط نشویم.
گفتم: به همین دلیل است که در تمام کشورها و اعصار، سرباز را نماد نهایت فداکاری غیر طلبکارانه و طمع کارانه سرزمین می دانند.
گفت: حتما به همین دلیل است که در تمام کشورها پرچم ملی را تنها به نظامیان هدیه می دهند و تنها سرباز را پیچیده در پرچم راهی جهان باقی می کنند.
گفتم: کوثری گفته دلیل اینکه ما نتوانستیم در حوزه های دیگر مانند صنعت دفاعی پیشرفت کنیم وابستگی فکری مسئولین این حوزه‌ است.
گفت: لازم است کوثری و سایر ملبسین به لباس مقدس سربازی نیز موقعیت خود را قدر دانسته و حریم سربازی و جانبازی را به مطالبات سیاسی و حقیر گروهی مبتلا نکنند و الا حداقل می توان لیستی بسیار درشت و بلند از هزاران راه رفته و بی نتیجه و بسیار پر هزینه را فهرست و اعلام کرد.
گفتم: سردار کوثری گفته منافع شخصی بر منافع ملی اولویت داشته است وگرنه تکنولوژی خودرو پیچیده تر از موشک و تانک و دیگر تجهیزات نظامی نیست.
گفت: ایکاش کوثری می توانست توضیح دهد آغاز تحریم های همه جانبه شورای امنیتی علیه موضوع هسته ای چگونه بعد از ناپدید شدن سرداری و لپ تاپش علیه کشورمان استارت خورد و مردم را چنین طی سال ها در فشار فوق العاده قرار داد.
گفتم: سردار کوثری گفته مسئولین این حوزه ها به منافع خود فکر می کنند، البته در این حوزه ها شاهد عدم توان مدیریتی نیز هستیم یعنی به دلیل تفکر وابسته فکر می کنند که نمی‌توان به خود کفایی رسید.
گفت: اینکه کوثری اینگونه علیه دهها هزار مدیر، کارشناسان ارشد و کارکنان صنعت خودرو کشور زبان به اتهام می گشایند به حساب اثرپذیری دوران نمایندگی مجلس و همراهی با حزب پایداری می گذاریم، اما سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله مسئول امنیت تهران با نگاهی نافذ شاید جملات را با دقت و پاک تر می گفتند.
گفتم: یعنی مشکل صنعت خودرو مدیریت با انحراف فکری و وابستگی منفعت طلبانه و ... نیست؟
گفت: سردار کوثری هم می داند که طی چهل سال گذشته حداقل ده ها مدیر منتخب صنعت خودرو سازی در وزارت صنعت و سازمان گسترش تا مدیران عامل کارخانجات خودرو سازی انتقالی از نهاد نظامی بوده اند.
کوثری که مانند بسیاری توان تولید موشکی ملی را نهایت افتخار می دانند حتما فراموش کرده اند که مدیریت عامل ایران خودرو (۷ سال) در اختیار همکاران سابقش در صنعت موشکی قرار داشت.
 کوثری هم حتما فراموش نکرده که علی آقا و آقا منوچهر پایه گذار ، اولین و حدود سه دهه مدیر اول صنعت موشکی کشور بودند، لذا کوثری بی هیاهوی سیاسی و گروهی می توانست خدمت این مدیر ارشد زانو زده و چرایی تفاوت و شرایط دو صنعت را پرسیده و به جمع بندی دست یابد.

گفتم: سردار کوثری گفته ما در جنگ تحمیلی در عمل نشان دادیم که توان اتکا به دانش داخلی را داریم.
گفت: ایکاش کوثری به تعداد انگشتان یک دست به موارد عینی در دوران دفاع مقدس اشاره می کرد که ما را بر دشمن غالب یا مانع از شهادت مظلومانه رزمندگان جان بر کف در برابر دشمن تا دندان تجهیز شده گردید.
گفتم: شاید اشاره کوثری منحصرا به رونمایی و پرواز آزمایشی جنگنده کوثر است.
گفت: ایکاش کوثری در تکمیل فرمایشات توضیح می دادند چند اسکادران صاعقه و قاهر فعال و چند ایران ۱۴۰ فعال است از ۶۳ تا ۸۰ چقدر هزینه اولین اسکاد شد و  می گفتند دوستشان بذرپاش چند سال مدیر سایپا بود.

  تعداد بازديدها: 3316
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80952
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.