تاريخ انتشار: 28 مرداد 1397 ساعت 21:59:37
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودششم)

گفتم: آقاجون آیت الله مصباح پدر معنوی احمدی نژاد در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری در موضع گیری بسیار تند و گزنده تاکید کرد: باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دل خوش کرده بودیم ما را ببخش که به اروپایی‌ها دل خوش کرده‌ایم.
گفت: مصباح هنوز بدلیل ذوب در احمدی نژاد و دعوت مردم  برای رای به احمدی نژاد در پیشگاه خدا و مردم توبه نکرده است حتی امروز که همگان قوم احمدی نژاد را متفقا سر حلقه انحرافی و زنبیلیون ضد ولایت می شناسند نمی گویند توبه کردیم.
گفتم: خطاب آیت الله مصباح چه کسانی هستند؟ که باید  به توبه کنند زبان بگشایند؟
گفت: رئیس جمهور و وزیر خارجه کما فی السابق برجام را بهترین راه حل خروج از تحریم های فصل هفتم شورای امنیت می دانند. هنوز معتقدند برای رهایی از رای مثبت آمریکا در شورای امنیت هیچ راهی جز برجام نبود. هنوز معتقدند اگر از اولین ساعات و حتی قبل از آغاز در مسیر اجرای برجام با کارشکنی و خباثت آمریکایی و مخالفت همه جانبه و کارشکنی داخلی روبرو نمی شدند امروز قطعا قادر به میوه چینی کامل از درخت برجام بودند. هنوز معتقدند مخالفین سرسخت هرگز نمی توانستند در موفقیت برجام با دولت ایران همراه باشند. هنوز معتقدند ایران جز برجام راهی برای رفع کینه ورزی و دشمنی خبیثانه مثلث شوم آمریکا ، اسراییل و عربستان و همراه سازی اروپا نداشته و ندارد.
گفتم: یعنی خطاب آیت الله مصباح نمی تواند رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان باشد؟ پس مرجع خطاب آیت الله مصباح کیست؟
گفت: طبیعتا مصباح باید با ارائه ادله قابل قبول پاسخ گوی این پرسش باشد، باید توضیح دهد که دقیقا چه کسی را مسبب آغاز مذاکره با آمریکا و نهایتا رسیدن به توافق ایران و پنج عضو اصلی شورای امنیت (خارج از چارچوب شورای امنیت) و اتحادیه اروپا می داند.
گفتم: آقاجون با توجه به اینکه مجوز آغاز مذاکره مستقیم با آمریکا در سال ۹۰ توسط دولت وقت درخواست و از سوی مقام معظم رهبری مورد موافقت قرار گرفت و برجام نیز علی رغم اعلام چند باره ایرادات کلی و فنی از سوی مقام معظم رهبری با امید به بازگشایی اقتصادی توسط اقدامات دولت و پس از بررسی و تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی مورد موافقت کلی واقع شد و اینکه اخیرا معظم له اشاره به اشتباه در اعطای مجوز مذاکره داشتند پس مخاطب مصباح کیست؟
گفت: آقاجون اولا امام راحل نیز بارها در مواردی می فرمودند اشتباه کردم که به معنای تائید انتخاب و عمل خطا نیست بلکه به معنای تاکید بر موافقت با درخواست مسئولین ذی ربط بوده است، نکته دوم اینکه ایکاش امثال مصباح ضمن برخورداری از جسارت شفاف گویی فقط برای یک بار بجای توصیه های سیاسی برای رفع چنین معضلی که بیش از ده سال گرفتارمان کرده بود فقط به یک راهکار  عملی اشاره می کردند.

  تعداد بازديدها: 3718
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80907
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.