تاريخ انتشار: 26 مرداد 1397 ساعت 00:15:44
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودچهارم)

گفتم: آقاجون پس از سخنرانی دوشنبه مقام معظم رهبری بلافاصله در مطالبی منتشر و سپس تحت عناوین سانسور و تحریف شده در سطحی وسیع باز تولید شد بطوریکه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری سه شنبه با تنظیم توئیتی برای رفع شبهه اقدام کرد.
گفت: ادعای سانسور و تحریف سخنان رهبری حداقل در سال جاری به دلایل ذیل چند نوبت تکرار داشته است.
- اولا چند سالی است متن سخنرانی رهبری در دیدار با گروه های مختلف مردم بدلایلی پس از ویرایش توسط دفتر رهبری تنظیم و توسط سایت دفتر حفظ و نشر آثار منتشر می شود که طبیعتا فی ذاته شبه ساز است.
- ثانیا دفتر رهبری و دفتر حفظ و نشر آثار در مواقعی از این دست بسیار کند و با تاخیر نسبت به اطلاع رسانی اقدام می کنند که غالبا فاقد اثربخشی است.
- ثالثا بدلیل حذف برخی موارد در تنظیم متن قابل انتشار توسط دفتر ظن به باز تنظیم و حذف (سانسور و تحریف) رسمی تشرید می گردد.

گفتم: صدا و سیما می تواند در تماس نزدیک با دفتر در صورت لزوم به ویرایش مطالب قابل انتشار هماهنگی نموده تا از بروز ظن به تحریف و سانسور ممانعت گردد.
گفت: صدا و سیما مانند سایر دستگاه ها در انتشار و پخش سخنان رهبری ملزم به تبعیّت از تصاویر و متن تنظیمی دفتر هستند ، روندی که در پخش اول مستقیم بیانات رهبری دچار مشکل می شود.
گفتم: بهرحال آرشیو فیلم کامل سخنرانی ها وجود داشته و در صورت ضرورت صدا و سیما ضمن هماهنگی با دفتر می تواند به باز پخش اصل بیانات اقدام کند.
گفت: با دسترسی مستقیم جامعه به مقام معظم رهبری چنین ضرورتی وجود ندارد ، در عین حال باید به جد توجه داشت که تحریف بیانات امام (س) سال ها پس رحلت آن عزیز در مواردی خاص و محدود و به آرامی آغاز شد. نکته کلیدی که در خصوص بیانات محوری رهبری از ساعاتی بعد از سخنرانی با اهداف و انگیزهای خاص آغاز می شود.
گفتم: برای جلوگیری از بروز انحراف و کجی مذکور در خصوص بیاناتی که طبیعتا باید مورد توجه و تبعیت حکام و آحاد جامعه باشند چه باید کرد؟
گفت: آقاجون اولا بیانات رهبری باید حداقل در ۳ بخش خبری بطور کامل پخش گردد. ثانیا دفتر رهبری باید با دقت و وسواس بیشتری نسبت به امانتداری در برابر کلام و بیانات مغظم له اقدام و در صورت بروز هر ادعایی بدون فوت وقت و آلودگی فضای سیاسی به ارائه توضیح اقدام کند. ثالثا گروه ها و جریانات سیاسی مدعی پایبندی به مصالح و امنیت ملی از برخورد سلیقه ای و منفعت طلبانه با بیانات رهبری پرهیز نمایند.

  تعداد بازديدها: 3337
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80878
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.