تاريخ انتشار: 24 مرداد 1397 ساعت 00:36:20
نگاهی دیگر(قسمت سیصدونودودوم)

 گفتم: آقاجون سردار فضلی فرمانده اسبق لشگر ۱۰ و فرمانده فعلی دانشگاه افسری امام حسین (ع) اظهار کرد: با اتکا مدیران کشور به قدرت مردم مشکلات در عرصه اقتصادی کشور حل می‌شود باید به مردم اعتماد کرد این مردم مومن و دین‌دار هستند.
گفت: حاج علی دفاع مقدس حتما برای من نیز مانند تمامی رزمندگان استان تهران عزیز و قابل احترام بوده است اما چه باید کرد که حتی سردار سرتیپ فضلی جانشین سابق فرمانده سپاه تهران نیز در شرایطی در انکار گذشته افتخار آمیز بزرگان و السابقون انقلاب و دفاع مقدس بر سخن تحریف شده و غیر واقع منتسب به امام(س) استناد کردند که طبیعتا در مورد خودشان هم قابل استفاده خواهد بود.
گفتم: می خواهید به جمله معروف میزان حال فعلی افراد است اشاره کنید؟
گفت: امام خمینی(س) در بند ۲ فرمان ۸ ماده ای فرمودند: در حالیکه اشخاص فاسد و مفسد تصفیه می شوند اشخاص مفید و مؤثر با اشکالات واهى کنار گذاشته نشوند و میزان حال فعلى اشخاص است با غمض عین از بعض لغزش‌هایى که در رژیم سابق داشتند ، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلًا نیز کارشکن و مفسدند
- امام(س) جمله مذکور را دو روز بعد در سخنرانی قم عینا تکرار و برای سومین و آخرین بار در بند ۴ ضمیمه وصیت نامه فرمودند: من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطۀ سالوسى و اسلام نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده ‏ام که بعد فهمیدم از دغل بازى آنان اغفال شده ‏ام آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلى او است.

گفتم: سردار سرتیپ فضلی فرمودند: باید از دفاع مقدس و راه شهدا درس گرفت در عملیات عاشورای ۳ باید بسیار حفاظت شده عمل می‌کردیم تا دشمن از عملیات آگاه نشود ، تخریب چی ها برای استتار زیر پتو قرار گرفته تا میدان مین را خنثی کنند ...
گفت: سردار هم مانند بنده در عملیات عاشورای ۳ قطعا شرف مواجه با میدان مین در معرض دید نیروهای آماده پشت قبضه دوشکا و چهار لول دشمن را نداشتند که اگر داشتم و داشت حتما امروز نامم مانند برادران عزیز بر پلاک کوچه و خیابانی نوشته و نامش معرف بزرگراهی بود.
گفتم: هدف سردار تاکید بر توجه مدام بر راه خالصانه شهداست رزمندگانی که با اعتماد به سلسله فرماندهان با یقین به عدم امکان بازگشت به میدان زدند.
گفت: وقتی قتل عام رزمندگان در مناطق رملی والفجر مقدماتی و یک تمام شد و گردان های چهارصد نفره به چهل و پنجاه نفره زخم خورده رسیدند ، شاهد حضور برخی سرداران امروز در دو کوهه بودیم که از شکست عملیات بدلیل غرور رزمندگان گفتند لذا سردار فضلی هم می تواند جزئیات بسیاری از عملیات های مختلف را به تمامی بازگو کند.
گفتم: سردار گفته های خود را به نام شهدایی از خیل شهیدان نیز متبرک کردند که یادشان باید مایه آرامش و تذکر همگان باشد.
گفت: حتما یکایک شهدای معظم انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس تا مدافع حرم باید که سرمشق و الگوی گذشت بی ادعا باشند اما می توانستند از کاوه ، موحد ، وزوائی ، اسکندرلو و بسیاری دیگر هم یاد کنند که علی رغم جسارت قیام در برابر جهل فرماندهی به تکلیف نیز عمل کردند.
گفتم: سردار فرمودند هرگاه ما در مقابل دشمن عقب‌نشینی کردیم دشمن هجمه کرده است.
گفت: سردار سرتیپ فضلی می داند که رزمندگان حتی در سال  ۶۷ حاضر به اجرای فرمان عقب نشینی از شلمچه نبودند و در مرصاد غوغا کردند چنانکه بدلیل سیل نیرو در اسلام آباد و کرند و ... حتی پیاده به سختی امکان تردد داشتیم اما به ۵۹۸ رسیدیم.
گفتم: سردار فرمودند: با تکیه برتوان داخلی کشور و استفاده از فرصت‌ها توان مدیریت بحران اقتصادی را در کشور داریم.
گفت: آقاجون همه با هم طی هشت سال قادر به پیروزی بر عراق نشدیم همچنان برخی معتقدند با برخورداری از فرماندهی معقول می توانستیم جنگ را در همان روزهای نخست ببندیم اما ...تا ۵۹۸ پشت فرماندهان اطاعت امر کردیم.
- اینکه بحران اقتصادی با تکیه بر توان داخلی قابل مدیریت است که هیچ بگوئیم می توانیم بحران را به اقتصاد آمریکا منتقل کنیم اما چه خوب بود سردار فضلی که در مسند توصیه سیاست های مدیریت بحران اقتصادی ایستادند بر خلاف ناصحان پر تعداد حداقل از یک راهکار اجرایی و شیوه حصول به نتیجه هم می گفتند.
- حاج علی فضلی هم باید دانسته باشد مفسد اقتصادی ، دزد ، محتکر ، دلال ارز و همه و همه هم مردمی هستند که باید تکیه گاه باشند ، اما بگوئیم چرا پس از چهل سال نیستند؟

  تعداد بازديدها: 3655
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80865
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.