تاريخ انتشار: 10 مرداد 1397 ساعت 20:32:33
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتادوهفتم )

 گفتم: آقاجون لاریجانی ریاست مجلس گفت سوال تعدادی از نمایندگان از دکتر روحانی رییس جمهور اعلام وصول شد رییس جمهور باید ظرف مدت حداکثر یک ماه در مجلس حاضر و به سوالات مطروحه پاسخ بدهند.
گفت: حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان براساس اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ و ۲۱۳ آیین نامه‌ داخلی مجلس قانونا انجام می شود.
گفتم: با توجه به شرایط پیچیده و دشوار سیاسی و اقتصادی کشور سوال علنی و قانونی از رییس جمهور با توجه به اینکه توضیحات باید با اشاره به حقایق و واقعیات و در مواردی ارائه اطلاعات محرمانه باشد واقعا به مصلحت کشور است؟
گفت: سوالات علی الظاهر ساده و تکراری با فرض برخورداری نمایندگان از حداقل اطلاعات محرمانه کشور طبیعتا نمی تواند از سر ساده لوحی و بی اطلاعی نمایندگان باشد علی الخصوص که رئیس مجلس با حضور در جلسات سران سه قوه در جزئیات تمام موارد قرار دارد.
- شاید سوال اصلی این است که چرا نمایندگان با طرح سوالات تکراری چهل ساله رییس جمهور را در موقعیت توضیح موارد ذیل قرار می دهند؟
گفت: بنابراین رئیس جمهور باید برای کمک به آحاد مردم در درک حقایق و واقعیات مواردی از قبیل برجام ، نگاه نظامی و بین المللی یا روابط پولی و مالی نهادهای عمومی غیر دولتی و نقش و جایگاه رییس جمهور ، دولت و وزارتخارجه در سیاست خارجی کشور یا ماهیت و دستگا ههای ذی ربط در قاچاق کلا و ارز و ماهیت و اقدامات خود تحریمی یا دلایل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز ، ماهیت و دلایل رکود و بیکاری  یا عوامل خارجی و داخلی موثر در بازار ارز را براساس قسم به قرآن شفاف و صادقانه توضیح دهد.

گفتم :نمایندگان در سوال اول پرسیدند چرا دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز موفق نیست؟
گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با فرمان رهبری تشکیل و با عضویت سه قوه و نیروهای نظامی و انتظامی در سال ۸۱ تشکیل و حداقل تا سال ۹۳ تحت ریاست فرماندهان انتظامی ، نظامی و قضایی قرار داشت.
- بنابراین مجلس بعنوان عضو اصلی ستاد و ناظر بر اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وصولی ۳خرداد۹۰  (مصوب ۳دی۹۲) بجای سوال باید پاسخگوی شرایط موجود باشد.

گفتم: نمایندگان در بند دوم از چرایی استمرار تحریم‌های بانکی پرسیدند؟
گفت: علی الظاهر نمایندگان مذکور تصور می کنند رییس جمهور باید پاسخگوی تصمیمات و اقدامات ضد ایرانی مقامات آمریکا یا دلایل همسویی و تبعیت کشورهای اتحادیه اروپایی ، روسیه ، چین ، اعراب ، حوزه پیرامونی و سایر کشورهای جهان از تمایلات آمریکا علیه ایران باشد.
گفتم: یعنی نمایندگان نباید از چرایی ماهیت دلایل تبعیت و کرنش کشورها در برابر آمریکا سوال کنند؟
گفت: فرض بر این است که نمایندگان مجلس از ماهیت بدیهیاتی از این دست در روابط بین الملل مطلع هستند ضمنا می توانستند از اکثر نمایندگان عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و نمایندگان همراه در سفرهای خارجی حکومتی نیز استعلام کنند البته اگر از متهم شدن به ترس یا از شوق به آمریکا وحشت نداشته باشند.
گفتم: نمایندگان در بند سوم و چهارم از عدم اقدام شایسته دولت در کاهش بیکاری و مدیریت رکود پرسیدند.
گفت: نمایندگان بجای پرسش باید بعنوان ریل گذار برنامه های سالانه و پنج ساله شرافتمندانه در برابر مردم قرار گرفته و با یادآوری قسم به قرآن پاسخگوی ریل گذاری های کج و یا به سمت ناکجا آباد منجر به بیکاری و رکود باشند مگر اینکه مجلس را نه در راس که در تتمه امور جامعه هم ندانند.
گفتم: نمایندگان در پنجمین سوال از چرایی افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پرسیدند.
گفت: ایکاش بجای سوال از شرایط دشوار کشور نسبت به توضیح چرایی شکل گیری شرایط انفجار قیمت های ۷۰۰% در سال های ۹۲ -۸۹  اقدام می کردند تا مردم باور کنند نمایندگان مذکور از شناخت و درک دلایل شکل گیری بحران سقوط ارزش پول ملی در سال های مذکور و البته کم و کیف کنترل و تثبیت شرایط در سال های ۹۳-۹۲ برخوردارند.
گفتم: یعنی اقدام نمایندگان در طرح سوالات مذکور و اصرار بر توضیح حضوری رییس جمهور اقدامی عبث و از سر تمایلات سیاسی و انتخاباتی پیش از موعد است؟
گفت: آقاجون شاید موارد مذکور در کنار دل سوزی با هدف ایجاد فشار به رییس جمهور برای افشاء اطلاعات محرمانه کشور باشد.
- اما فرصتی طلایی است تا رییس جمهور با توجه به قسمی که به قرآن خورده اند در برابر مردم وفای به عهد کرده از ناگفته های منجر به ایجاد و تشدید تنش بین ایران در حوزه بین الملل بگویند.
- رئیس جمهور باید شرافتمندانه از عواملی بگوید که ایران را در آرامش نمی خواهند آنهایی که بودن و منافعشان در نبود آرامش در روابط و سیاست خارجی ایران است.

  تعداد بازديدها: 3142
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80758
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.