تاريخ انتشار: 26 تير 1397 ساعت 21:31:16
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوپنجاه و هشتم)

گفتم: آقاجون بخشی از مسئولین و مقامات لشگری ، کشوری و مذهبی طی سال های گذشته و در توجیه اعزام نیروی نظامی و اعطای کمک های نظامی و مالی به دولت های سوریه و عراق به صراحت و مکرر تاکید و تصریح کردند.
- داعش برای حمله به ایران ایجاد شد اگر در سوریه و عراق با داعش نمی جنگیدیم باید در خیابان های تهران ، اصفهان ، همدان و سایر شهرهای کشورمان می جنگیدیم باید شاهد تعرض به ناموس و خاک ایران توسط نیروهای تکفیری بودیم.
گفت: منطق مذکور برای توجیه اعزام نیروی نظامی به سوریه و عراق قطعا قابل دفاع نبوده و مسئولین باید به صراحت و صراحت از لزوم حضور صیانتی در عمق استراتژیک می گفتند باید جامعه را با مفهوم و اهمیت عمق برخورداری و تحکیم عمق استراتژیک کشور در اقصی نقاط جهان توجیه و شجاعانه مسئولیت تصمیمات مذکور را می پذیرفتند.
گفتم: دفاع از حرم ، مقابله پیش دستانه با داعش یا تحکیم و گسترش عمق استراتژیک کشور در توجیه و جلب همراهی مردم چه تاثیر و تفاوتی داشت؟
گفت: مسئولین باید از تجربه تلخ جنگ تحمیلی هشت ساله عبرت می گرفتند باید درگیری نظامی کشور در سوریه و عراق را به اقدامی اخلاقی یا مذهبی تعبیر نمی کردند.
- باید از اشتباه فاحشی که حضور در جنگ هشت ساله را به جوانان و نوجوانان معتقد و مومن محدود ساختند و سپس سال ۶۷-۶۵ تا التماس ، ارعاب و اعلام مکرر وجوب شرعی بی حاصل در جلب همراهی اکثریت مردم برای حضور در جبهه ناکام ماندند عبرت می گرفتند.

گفتم: یعنی مسئولین ذی ربط در صدد تکرار مدل مقدس سازی حضور در جنگ هشت ساله برای توجیه اعزام نیرو و حضور نظامی برون مرزی بودند؟
گفت: همانطور که جنگ موضوعی ملی و مرتبط با تمام آحاد مردم بود حضور نظامی در فرا مرز نیز باید چنین تعریفی داشت در حالیکه تبلیغات رسمی مانند دوران دفاع مقدس در صدد هستند که حضور در جبهه سوریه و عراق را به انگیزه های اعتقادی فردی نیروهای اعزامی منتسب کنند که قطعا ظلمی بزرگ در حق رزمندگان دفاع مقدس و نیروهای اعزامی به سوریه و عراق بوده و هست.
گفتم: علی رغم توضیح مذکور تاثیر و بازتاب داخلی و خارجی فردی و اعتقادی سازی و حتی ایجاد نسبت مستقیم بین اقدام نظامی برون مرزی و دفاع از امنیت داخلی چیست؟
گفت: تعبیر دفاع هشت ساله و اقدام نظامی برون مرزی این سال ها به انگیزه های اعتقادی در دهه ۶۰ و آن سال ها باعث گردید تا در آن روزها و این روزها بسیاری از مردم به اشتیاق بخشی از مسئولین و نیروهای اعزامی برای جنگیدن اشاره و اشکال کنند.
گفتم: یعنی در دوران دفاع مقدس که ارتش عراق خاک کشور را در اشغال داشت حضور شما در جبهه های جنگ را بدلیل انگیزه فردی و اعتقادی می دانستند؟
گفت: جدای از ارزش تواضع، واقعیت این بود که مانند فرد مجرم و خطا کار با احتیاط از جبهه بودن می گفتیم یا بعنوان جانباز و خانواده شهید از بیان موارد مذکور به شدت اکراه داشتیم و این کنایه دائمی بخشی از مردم و مسئولین که مگر ما گفتیم به جبهه رفته و بجنگید؟ چنانکه امروز دوست عزیزی که به پدر شهید مدافع حرم می شناسیم دردمندانه گفت: می گویند مگر ما گفتیم فرزندتان برای جنگ به سوریه و عراق بروند؟ چرا می خواهید جنگ درست کنید؟ وی افزود یاد سخنان شما افتادم که در دوران دفاع مقدس به جرم دفاع در برابر دشمن متحمل چه زخم زبان هایی هم بودید.
گفتم: تاکید مسئولین ذی ربط بر اینکه داعش برای جنگ با ایران شکل گرفت و اگر در سوریه و عراق نمی جنگیدیم باید در خیابان های تهران ، اصفهان و غیره می جنگیدیم بازتاب بیرونی داشت؟
گفت: آقاجون همزمان با حرکات اعتراضی جنوب عراق که با اشغال و تخریب فرودگاه نجف و دفاتر برخی احزاب همسو با ایران ادامه یافت برخی این نکته را تبلیغ می کنند که عراق ناخواسته میدان جنگ ویرانگر ایران و داعش شد.

  تعداد بازديدها: 3564
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80614
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.