تاريخ انتشار: 25 تير 1397 ساعت 20:04:59
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوپنجاه و هفتم)

گفتم: آقاجون کرباسیان وزیر اقتصادی و دارایی گفته از خریداران عمده سکه و ارز مالیات بر سود اتفاقی دریافت خواهد شد.
گفت: فرض کنیم فلان آقا با پرداخت مبلغ مشخص به قیمت لحظه ای بازار یک یا ده هزار سکه یا یک باب آپارتمان یا خودرو خریدار می کند سکه ها یک روز ، یک ماه یا یکسال بعد بدلیل نداشتن زاد و ولد همان تعداد سکه ، آپارتمان یا خودرو روز خرید هستند.
- حاکمیت عقلانیت و سلامت در اقتصاد کشورمان باعث کاهش روزانه ارزش پول ملی یا غارت قدرت به خرید مرد  (فقر عمومی مردم) منجر می شود یعنی با پول امروز فقط می توان بخشی از خرید دیروز را تهیه کرد یعنی چون پولمان به دارایی ثابت تبدیل نشده است نسبت به روزهای فقیرتر می شویم.
- وزیر اقتصاد دانشمند کشورمان مدعی است مردم بدلیل تبدیل پول به دارایی ثابت (حفظ قدرت خرید) به درآمد اتفاقی دست یافتند لذا افرادی که بدلیل عقلانیت و عدم اعتماد به حماقت مسئولین امر با تبدیل پول به شکل دارایی قدرت خرید دیروز را حفظ کنند باید تنبیه و مالیات بدهند.
- آیا با وجود مقاماتی از این دست اعتقاد و تاکید مستمر به وجود دشمن بیرونی حماقت ساده لوحانه نیست؟

گفتم: تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای مذاکره با کی‌روش درباره روند آماده سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت های جام ملت های آسیا به روسیه رفت.
گفت: تاج اینجا بود کی روش اینجا بود تیم ملی اینجا بود بعد همه با هم روسیه بودند تاج آمد تیم آمد حال تاج برای چهار ساعت حرف زدن با کی روش به روسیه برگشت فرانسه قهرمان شد کروواسی ۴ میلیونی نایب قهرمان شد رونالدو ۱۰۵ میلیون یورو بست ... عجب لایی زد به پیکه
گفتم: بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و چین درباره برجام نوشته به برجام پایبند می‌ مانیم.
گفت: چین مثل روسیه با اطمینان از اینکه بازگشت تحریم چیزی جز بازگشت کامل به بازار ایران نخواهد بود اینقدر ساکت ماندند که بالاخره مقامات اروپایی مجبور شدند به پکن رفته عضویت چین در ۱+۴ را به مقامات چینی یاد آوری کنند.
گفتم: حجت الاسلام ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتند پیشنهاد برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی عملی و به مصلحت کشور نیست.
گفت: پوتین با مکرون در مورد ایران گفتگو کرد پوتین در دیدار هلسینکی با ترامپ در مورد ایران هم گفتگو خواهد کرد مقامات اروپایی با مقامات چین در مورد ایران گفتگو کردند چرا در مورد ایران نباید با ایران گفتگو کنند.
- مسمومیت سرهنگ سکریپال افسر سابق اطلاعات روسیه در انگلیس باعث گردید ۲۵ کشور از جمله آمریکا ، فرانسه و کرواسی در کنار انگلیس قرار گرفته و ظرف چند روز بیش از ۱۴۰ دیپلمات روسیه را اخراج کنند که روسیه متقابلا اقدام کرد.
- حاج ناطق ، پوتین ظرف ماه گذشته میزبان بسیاری از مقامات کشورهای مذکور بود و با ترامپ نیز در حال گفتگو است حضور مکرون رئیس جمهور فرانسه و خانم كاليندا كيتاروويچ رئیس جمهور کرواسی در کنار پوتین رئیس جمهور روسیه عبرت آموز نیست.
- جهانیان سال ها است به این باور رسیده اند که باید به منافع فراگیر و دائمی اندیشید و هیچ گره کوری را باور نداشت.

  تعداد بازديدها: 3492
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80612
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.