تاريخ انتشار: 03 خرداد 1397 ساعت 13:35:44
وزیر خارجه آلمان: در حمایت از برجام «بسیار بسیار متحد» هستیم / موضع ما تغییر نخواهد کرد

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه دوم خردادماه پس از دیدار با مایک پومپئو، همتای آمریکایی خود از تداوم اختلافات بین آمریکا و اروپا بر سر توافق هسته ای با ایران، برجام، خبر داده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، وزیر امورخارجه آلمان گفته است: فکر می کنم که با مصالحه خیلی فاصله داریم.

هایکو ماس همچنین اظهار داشت که پیشنهاد کرده که نشست چهار جانبه ای بین آلمان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا درباره مسیر پیش رو برگزار شود.

هایکو ماس در همین روز و پس از دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا، گفته است، اروپا همچنان در موضع خود در حمایت از توافق هسته ای با ایران، برجام «بسیار بسیار متحد» است، چرا که نگران اشاعه تسلیحات هسته ای در منطقه است.

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با جان بولتون گفته است، لغو توافق هسته ای با ایران باعث خواهد شد این کشور برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد و این امر به طور گسترده، امنیت اروپا و آلمان را به مخاطره خواهد انداخت.

وی اضافه کرده است: اروپا در موضع خود در باره توافق هسته ای با ایران بسیار بسیار متحد است و این تغییر نخواهد کرد. ما تمایل نداریم که اشاعه سلاح های هسته ای را در همسایگی خود مشاهده کنیم.

وزارت خارجه آلمان نیز در حساب توییتری نوشت که هایکو ماس گفته است:برای مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا جان بولتون توضیح دادم که ما اروپایی‌ها موضع متحد داریم ما می خواهیم توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم چون مستقیما امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد

  تعداد بازديدها: 1720
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80150
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.