تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1397 ساعت 16:28:48
نگاهی دیگر (قسمت دویست و نودو پنجم)

 گفتم: آقاجون حجت الاسلام ذوالنور جانشین سابق دفتر نمایندگی رهبری در سپاه و نماینده قم پس از به آتش کشیدن پرچم آمریکا در مجلس که با بی توجهی داخلی و خارجی همراهی شد پیگیر طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون اقدام متقابل ایران در برجام است تا اگر حداکثر ظرف یک ماه تضمین‌ لازم از اروپا اخذ نشد از برجام خارج شویم.

گفت: احتمالا ذوالنور هم می داند خروج ایران از برجام به معنای بازگشت فوری پرونده ایران ذیل فصل هفت به شورای امنیت و احیاء قطعنامه های تحریمی است.  بازگشتی که ورودش به دست خودمان اما خروجش جز با اخذ رای مثبت آمریکا بعنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت ممکن نخواهد بود.

گفتم: چرا امثال ذوالنور علی رغم اطلاع از موضوع مذکور در تلاش برای بازگرداندن پرونده ایران بعنوان تهدید صلح و امنیت جهانی به شورای امنیت تحت سیطره پنج عضو دارای حق وتو علی الخصوص آمریکا هستند.

گفت: جریان فکری ذوالنور در مطبوعات امروزشان نیز با جعل جمله ماکرون تیتر سازی کردند.

- بخاطر ایران مقابل آمریکا نمی ایستیم یا شاخ به شاخ نمی شویم در حالیکه ماکرون گفته علی رغم پایبندی اروپا مقابل خروج آمریکا از برجام وقوع جنگ تجاری را محتمل نمی دانم.

- ترزا می ، ماکرون و مرکل رهبران سه کشور انگلیس ، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه رسمی در صوفیه  بر تعهد راسخ خود برای تضمین حفظ برجام تأکید کردند و تصریح کردند که این (توافق) برای امنیت مشترک ما حائز اهمیت است. آنها خواستار همکاری با طرفین باقیمانده در برجام برای (تحقق) این هدف شدند.

- بیانیه رسمی نشست راهبران ۲۸ کشور اروپایی در صوفیه (جمعه) نیز ضمن اعلام مجدد پایبندی اروپا به برجام استفاده از قانون بازدارنده یا انسداد علیه تحریم یک جانبه آمریکایی را مورد تاکید قرار داد.

گفتم: علی رغم تلاش رسمی و آشکار  آمریکا برای توقف برجام که به معنای بازگشت پرونده ایران به عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی به شورای امنیت سازمان ملل است در صورت لزوم روند اتخاذ تصمیم به خروج ایران از برجام چیست؟

گفت: براساس ماده ۳ مصوبه برجامی مجلس و بند ۹ فرمان برجامی ابلاغی رهبری هیات نظارت بر برجام مرجع تشخیص و تنظیم گزارش و شورای عالی امنیت ملی مرجع اتخاذ تصمیم می باشد.

گفتم: علی رغم صراحت ماده ۳ مصوبه مجلس و بند ۹ فرمان ابلاغی رهبری بر مرجعیت شورای عالی امنیت ملی در تشخیص و اتخاذ تصمیم برجامی امثال حجت الاسلام ذوالنور با طرح دو فوریتی تکلیفی برای دولت بدنبال چه هستند؟

گفت: آقاجون تلاش دائمی همزمان آمریکا و برخی عوامل داخلی برای اثبات توقف پذیری برجام و ناکارآمدی حکومت در کسب و حفظ دستاوردهایی که داشته حتما پایانی جز تشدید بی اعتمادی عمومی نسبت به ثبات پذیری ایران نخواهد داشت.

  تعداد بازديدها: 3322
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80103
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.