تاريخ انتشار: 02 فروردين 1397 ساعت 01:35:23
نگاهی دیگر (قسمت دویست وبيست و چهارم)

گفتم: آقاجون مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مشکلات کشور قبیله گرایی سیاسی و جناحی است. اینکار را اگر شما کنید خوب است اگر جناح مقابل کند بد است، این یعنی گرفتار قبیله کاری سیاسی هستیم. کار خوب را اگر کسی انجام داده حتی اگر دشمن شما است باید آن را ترویج کرد چون فلانی کرده است پس ما نمی کنیم این خطاست این غلط است.
گفت: کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در مصاحبه ۱مرداد ۹۶ با ایسنا اظهار کرد
1- من گفتم در عملکرد شهرداری تهران خلاف‌هایی وجود دارد که باید رسیدگی شود. برخی دوستان، هم‌نظر بودند اما :
2- تصمیم‌گیری جمع این شد که وقتی در یک جبهه کار می‌کنیم، نباید تفرق ایجاد کنیم.
3- شما الان رقیب اصلی دارید که باید به آن بپردازید و اذهان عمومی را متوجه او کنید. حزب تصمیم گرفت که به مشکلات به ترتیب اهمیت برسد و مهم‌تر را فدای مهم نکند.
4- اگر انتخابات به دور دوم می‌رفت و رقابت بین من و شهردار بود در آن شرایط البته آنچه را لازم بود می‌گفتم.

گفتم: با توجه به اینکه نقد (نگاهی دیگر) سال گذشته با مطالب متعدد و مکرر بر آثار مخرب و ویرانگر قبیله گرایی در فعالیت سیاسی و مدیریتی کشورمان تاکید کرد مهمترین دلایل گرایش به قبیله گرایی سیاسی و مدیریتی کدام موارد است؟
گفت: قبیله گرایی یعنی ترجیح منافع فردی درون گروهی نسبت به حقیقت ، واقعیت ، منافع ملی و از سوی دیگر تفوق روح منفعت طلبی و تعصب کور (دروغ ، قصه پردازی و قدرت طلبی) بر فضائل اخلاقی مانند صداقت ، امانتداری ، حق طلبی و عدالتخواهی ، مردم مداری و ..... است.
گفتم: آیا قبیله گرایی و کور رنگی گروهی بعنوان بیماری مزمن منفعت طلبانه روانی ، اخلاقی و سیاسی از قابلیت درمان برخوردار است؟
گفت: آقاجون خود حق پنداری از مهمترین زمینه های شکل گیری فساد سیاسی و فکری است که باعث بروز انواع استبداد رای و دگر باطل بینی می شود چنانکه کاندیدای مذکور توضیح می دهد کور رنگی سیاسی قبیله گرایان باعث می شود تا فساد همراهان صواب و صواب بین غیر عین فساد و تباهی تعبیر گردد. پرهیز از ابتلا به قبیله گرایی نیازمند جایگزین سازی معیارهای و شاخص های حقیقت بجای منفعت افزایی است اقدامی بسیار دشوار که باید بوسیله رهبران و سران قبایل قابل شمارش امروزی آغاز و بعنوان الگوی رفتاری اخلاق گرایانه و صداقت محور ترویج یابد.

  تعداد بازديدها: 3500
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79562
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.