تاريخ انتشار: 20 دي 1396 ساعت 11:50:32
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدو شصت ودوم)

گفتم : آقاجون کانال تلگرامی ایسنا به نقل از دکتر کمال خرازی وزیر اسبق خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نوشت حق مردم هر کشور است که در جهت اثبات مسائل سیاسی گام بردارند و این یک امر طبیعی است.
گفت : با توجه به اصل قانون اساسی کشورمان مبنی بر حق انسان در تعیین سرنوشت نکته بدیهی است که دکتر کمال خرازی بیان کرده است.
گفتم : اما در ادامه گفته سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از فروپاشی نظام های مستقر و تجزیه کشورهای منطقه است که همواره آن را دنبال کرده ایم.
گفت : مخالفت با تجزیه کشورهای منطقه مانند کردستان عراق بدلیل تشدید گرایشات قومی و مذهبی نکته قابل دفاعی است اما تاکید خرازی رییس شورای راهبردی  روابط خارجی مبنی بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از فروپاشی نظامهای مستقر است قطعا به دلیل ماهیت ظالمانه و غیر انسانی برخی نظامها و حاکمیت ها در تناقض با نص آیات الهی ، بند ۱۶ اصل سوم و اصول ۱۵۲ الی ۱۵۵ قانون اساسی و سیاست های اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد مانند استکبار ستیزی در برابر آمریکا یا اعلام صریح ضرورت نابودی اسرائیل که مستلزم مقابله ایران با نظام سیاسی مستقر و حتی منتخب مردمشان است.
گفتم : خرازی علی رغم برخورداری از تجربه سالها نمایندگی ایران در سازمان ملل در زمان وزیر خارجه نیز در مواجهه با اعلام آزمایش رسمی متقابل بمب اتمی پاکستان، در برابر آزمایش بمب اتمی  هند با ارسال پیام رسمی به وزیر خارجه پاکستان تولد بمب اتمی سلامی را تبریک و موجب حیرت همگان شد.
گفت: آقاجون امثال خرازی که به حکم مقام معظم رهبری در موقعیت های خاص قرار می گیرند باید در بیان دیدگاه و مواضع مرتبط با سیاست ایران در روابط بین الملل بسیار بیش از دیگران دقت و وسواس داشته باشند، باید به منظور ممانعت از شبهه افکنی قبل از اعلام دیدگاه مشخصا در مورد حقیقی یا حقوقی بودن موضع اعلامی توضیح دهند. بطوریکه موضع و برداشت شخصی مثلا دکتر خرازی ناخواسته بعنوان موضع و جمع بندی شورای راهبردی روابط بین الملل که به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته تعبیر و تلقی نگردد.

  تعداد بازديدها: 3347
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79051
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.