تاريخ انتشار: 20 دي 1396 ساعت 01:32:44
سید مهدی طباطبایی: باید بگریم که چرا این همه تهمت به هاشمی زدند / تهمت زنندگان به این مرد ضرر کردند / آیا سزاوار بود این همه تهمت و افترا ؟ امروز هم دیر نشده؛ توبه کنید و با مردم باشید

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی که جز قدیمی ترین چهره های مبارزه پیش ازانقلاب شناخته می شود، گفت: رهبری گفتند خناسان خواستند محبت هاشمی رفسنجانی به من را کم کنند، اما نتوانستند، او دست از محبتش برنداشت؛ باید بگریم که چرا این همه تهمت به او زدند. او ضرر نکرد ، تهمت زنندگان به او ضرر کردند.

به گزارش «ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در نخستین کنگره گرامی داشت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در رابطه آیت هاشمی یک نکته مغفول مانده است و آن اجتهاد ایشان است، ایشان اجتهاد فقاهتی فیضیه داشت ، من از نزدیک میدانم و می‌گویم .

وی با اشاره به سابقه آشنایی آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام (ره) گفت: منزل مقابل منزل امام ، منزل عمه من است که دو پسر داشت،که اخوان مرعشی بودند. هر دو مجتهد مسلم بودند .مرحوم هاشمی 15سال در آن خانه زندگی کرد با این بزرگواران به دیدار مراجع می‌رفتند و در بحث‌های فقهی حضور داشتند و صاحب نظر شدند.

وی ادامه داد: اما چون آیت الله هاشمی در مسائل سیاسی ورود کردند جنبه فقهی ایشان مغفول ماند. امام به نظریات فقهی ایشان ارج می‌نهاد. ایشان در مکتب آیت الله شریعتمداری ،منتظری، حائری شیرازی و بسیاری دیگر حضور داشتند و بسیار مقید به آموزش دیدن و بحثهای فقهی بودند.

طباطبایی گفت: سوال این است چطور یک آدم این همه توانمندی را یکجا می‌توانست داشته باشد؟ شما هم می‌توانید. هرکس ایمان به خدا داشته باشد از شرک خفیف بپرهیزد چنین می‌شود.خدا دانی ، خداجویی ، خداخواهی و خدمت به خلق باعث می‌شود خدا کمک کند .اگر هدف خیانت به خلق باشد خدا کمک نمی‌کند .

وی افزود:آیت الله هاشمی از 15 سالگی در کنار امام بودند و بسیار به مردم کمک می‌کردند و دست فقرا را می‌گرفتند، نیکی کردن به کسانی که به شما بدی می‌کنند سخت است، اما آیت الله هاشمی رفسنجانی چنین می‌کردند.

این استاد حوزه گفت: رهبری گفتند خناسان خواستند محبت او به من را کم کنند، اما نتوانستند، او دست از محبتش برنداشت؛ باید بگریم که چرا این همه تهمت به او زدند، او ضرر نکرد ؛ شما ضرر کردید . هنوز دیر نشده افکار اورا بجویید، از مردم جدا نشوید و مردم را بخواهید.

  تعداد بازديدها: 1887
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79048
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.