تاريخ انتشار: 19 آذر 1396 ساعت 22:24:03
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدو چهلم)

گفتم: آقاجون باهنر نماينده هشت دوره مجلس در واکنش به شايعه سکه گرفتن از احمدی نژاد ضمن پذيرش تلويحی دريافت سکه اظهار کرد نپرداختن به این بحث‌ها بهتر است.
گفت: دولت دارای جلسات بسيار متعددی است که افراد فارغ از مسئوليت موظفی دعوت و مشارکت دارند جلساتی که از 5 -23 نفر و بيشر تشکيل می شوند جلساتی که بعضا در روزهای مختلف تا ده ساعت ادامه داشته و دارند. رياست جمهوری بعنوان ميزبان در مواقعی به صلاحديد معاون اول و ساير مقامات برای جبران حضور غير موظف افراد اهداء سکه بعنوان معادل پرداخت نقدی استفاده می کنند.
گفتم: چرا برخی مقامات فورا نسبت به تکذيب دريافت سکه اقدام کردند؟
گفت: اظهار تکذيب بيشتر بدليل اظهارات شبهه افکنانه بقايی است که با هدف اتهام سازی و ايجاد بدبينی انجام شد.
گفتم: يعنی پرداخت مثلا پنج سکه برای حضور در چند جلسه خارج از حوزه وظايف مقامات مذکور توجيه پذير است؟
گفت: اولا حق الزحمه مشارکت کارشناسی و مشاوره تخصصی برای جلساتی در اين سطح بدليل اهميت موضوعات ، سطح مخاطب ، مدت ، فشردگی و طبقه بندی بسيار بالاتر از اين اعداد قابل تعريف است. ثانيا برای استفاده معمول از کارشناسان و اساتيد بعنوان کارشنان مدعو غير مدير معمولا معادل يا بيش از بهاء سکه ها بطور نقدی واريز می گردد.
ثالثا همانطور که باهنر نيز فرموده مباحثی از اين دست با هدف انحراف از مباحث اصلی برجسته سازی می شود.

گفتم: اتفاقا باهنر نيز گفته باید توضیح دهند درآمد نفتی چگونه هزینه شده است.
گفت: سوالی که طی سال های دور دوم رياست جمهوری احمدی نژاد برخی کارشناسان غير همسو با جريان فکری باهنر مطرح که بدلايل حناحی مورد توجه دستگاه های مسئول قرار نگرفت.
گفتم: کشور هر ساله از درآمد نفتی بهره می برد چرا باهنر به اين مسئله بعنوان موضوعی خاص اشاره کرده است؟
گفت: براساس اطلاعات اقتصادی کشور طی 8 سال 84 - 92 بدليل افزايش انفجاری قيمت نفت که به بيش از 100 دلار رسيد ايران نيز از درآمد نفتی حدود 1000 ميليارد دلار برخوردار بود درآمدی که به تنهايی بيش از سه برابر کل درآمد نفتی هشتاد سال قبل از 84 است.
گفتم: بنابراين باهنر به نکته بسيار درست و مهمی در خصوص نقد عملکرد مالی دولت احمدی نژاد اشاره کرده است.
گفت: بررسی نحوء هزينه سازی درآمد نجومی 1000 ميليارد دلاری نفتی سال های 84-92 توسط احمدی نژاد بسيار حائز اهمت است اما انصاف و عدالت اين است که سوال تنها متوجه احمدی نژاد نباشد.
گفتم: يعنی مقامات و دستگاه های ديگری هم بايد همزمان پاسخگوی به قول باهنر درآمد نفتی نجومی توسط احمدی نژاد باشند؟
گفت: آقای باهنر بعنوان عضو اصلی و مرکزی کميته پنج نفره جبهه متحد و شورای هماهنگی گروه ها و احزاب اصولگرا که گزينش و مديريت انتخابات شورای شهر دوم و سوم ، مجلس هشتم ، نهم ، دهم و رياست جمهوری نهم ، دهم ، يازدهم و دوازدهم حضور داشت که به گزينش و انتخاب احمدی نژاد بعنوان شهردار تهران و رياست جمهوری نهم و دهم منجر شد.
گفت: باهنر در تمام اين ساله ا جايگاه ممتاز و کليدی نايب رييس مجلس ، رياست فراکسيون اکثريت مجلس ، رياست جريان فکری غير رسمی همسو که به فرمايش خودشان با نود رای مجلس پشتيبانی می شد را در اختيار داشتند. بنابراين در تمام تصميمات و اقدامات احمدی نژاد شهردار يا رييس جمهور مستقیما شراکت داشته و بايد پاسخگو نيز باشند.

گفتم: يعنی آقای باهنر نبايد در جايگاه سوال کننده قرار گرفته و بايد پاسخگوی سوالی باشد که خود در موضوع مشخص نبودن کم و کيف هزينه سازی درآمد نجومی 1000 ميليارد دلاری نفتی متوجه احمدی نژاد کردند؟
گفت: مردم بايد دقت کنند که احمدی نژاد صبح روز ورود به ساختمان رياست جمهوری با همراهی چند نفر در ترمينال جنوب از اتوبوس پياده نشده بود ، بلکه شورای لویی جرگه کشف و انتخابش کرد و از او قدّيس ساخت ، احمدی نژاد نمی توانست بگويد که قدّيس اش کنند بلکه قدّيس اش کردند تا آراء بخشی از مردم مومن و درد کشيده کشورمان را بدست آورند.
گفت: آقا جون امروز با تبرّی جستن و فرار به جلو  آقای باهنر و ساير اعضای لويی جرگه مذکور مشکلی حل نخواهد شد امروز اعضای لویی جرگه ای که احمدی نژاد را کشف ، انتخاب و بزرگش کردند و طی هشت سال بر همه چيز چشم بستند و چشم بستن همه را خواستند بايد از جايگاه مدعی مومن و متفکر پائين آمده در جايگاه متهم نشسته و پاسخگوی دردهای بجا مانده مردم و کشور باشند.

  تعداد بازديدها: 4404
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78865
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.