تاريخ انتشار: 22 دي 1395 ساعت 23:18:19
آیت الله ری شهری: آیت الله هاشمی رفسنجانی در برخورد با بحران ها شجاعت وافری داشت

آیت الله محمد ری شهری در گفت و گو با جماران، تأکید کرد: من از ایشان پرسیدم که نظر شما در مورد صحبت هایی که در زمینه رابطه شما با مقام معظم رهبری می کنند چیست؟ و ایشان فرمودند که من گاهی وقت ها صبح ها که از خواب بیدار می شوم، شاید مکرر این اتفاق می افتد که وقتی ذهنم توجه می کند به اینکه یک وقت ما خدای ناکرده از خواب بیدار شویم و ببینیم مقام معظم رهبری در میان ما نیست چه کنیم؟ وقتی این خیال و احتمال به ذهنم می رسد حالم بد می شود و مدت ها از نظر روحی مشکل دارم تا یواش یواش این مشکل برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد مواضع سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به گروه های مختلف و جناح های سیاسی گفت: ایشان جزء هیچ گروه سیاسی نبود و منطقش این بود که هر گروهی ممکن است هم حرف درست و هم حرف نادرست داشته باشد و حرف درستش را باید پذیرفت و حرف نادرست را نباید پذیرفت. البته مثل همه شخصیت ها دیدگاه خاص خودش را داشت ولی جزء هیچ گروه سیاسی خاصی نبود.

وی با تأکید بر اینکه ایشان در برخورد با بحران ها شجاعت وافری داشت، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد بحران ها بود و در بحران ها خودش با بحران روحی مواجه نمی شد. یکی از این مسائل مشکلی که برای کشور پیش آمده بود بعد از ارتحال امام تا زمانی که رهبر بعدی انتخاب شود و یکی دیگر پایان جنگ بود.

آیت الله ری شهری ادامه داد: من فکر می کنم در مسیر جنگ بود که جلسه ای گرفته و بزرگان قوم همه نشسته بودند و من هم چون وزیر اطلاعات بودم در خدمتشان بودم ایشان در کنار من نشسته بود انقدر از آرامش روحی برخوردار بود که بعد از جلسه چند لحظه ای چشمش را روی هم گذاشت و می گفت من خواب بعد از ظهرم را هم کردم؛ انقدر آرامش روحی داشت. در جنگ و بحران ها ایشان آرامش و اطمینان خاصی داشت و در مدیریت بحران خودش را نمی باخت.

  تعداد بازديدها: 1931
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=75085
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.