تاريخ انتشار: 19 آذر 1395 ساعت 13:55:30
مرحوم خاکساران فرزند حوزه علمیه قزوین بود

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درگذشت فرزند حوزه علمیه و نظام جمهوری اسلامی، مرحوم محمدحسین خاکساران را تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: دیار قزوین هم از این قبیل آزادگان پاک نهاد که عزت می‌خواستند و شرفشان را به پیشرفت‌های دیکته شده غریبه نمی‌فروختند و این شخصیت حوزوی وانقلابی یکی از آنهاست که مدت 34 ماه را در زندان‌های رژیم پهلوی حضور داشت که اهداف بزرگی به همراه داشت که عمر و جوانی‌اش را برایش صرف کرد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حضور ایشان در شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: درود و سپاس بر مردانی بزرگ و زنانی که در تمام پهنه این خاک پاک مبارزه کرده‌اند، به تظاهرات رفته‌اند، زندانی شده‌اند و بسیاری از آنان هم گلگون کفن گشته و یا مورد شکنجه‌های وحشتناک شده‌اند.

 

مرحوم خاکساران فرزند حوزه علمیه قزوین بود

وی در ادامه اضافه کرد: نمونه این مبارزات ماندگار مرحوم خاکساران این فرزند حوزه علمیه قزوین بود که در زندان‌های مخوف رژیم شاهنشاهی از دین واسلام رهبری حضرت امام خمینی(ره) جانانه دفاع کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه تصریح کرد: مرحوم خاکساران پس از آزادی از زندان مسؤولیت‌هایی همچون سرپرستی کمیته مشترک قزوین، ریاست صدا و سیمای مراکز گیلان، تبریز و قم و نمایندگی سازمان در دهلی نو، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، تدریس در حوزه و دانشگاه و عضویت در شورای اسلامی شهر قزوین را بر عهده گرفت.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند وماندگار مرحوم خاکساران در حوزه علمیه قزوین گفت: او پس از انقلاب اسلامی در مسؤولیت‌های مختلفی منشا اثر و برکات فراوان بودند و در حوزه علمیه قزوین و در اتاق کوچکش در مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی، فعالیت‌های پژوهشی به طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین ارائه می‌داد.

  تعداد بازديدها: 1422
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74644
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.