تاريخ انتشار: 19 آذر 1395 ساعت 11:20:05
سخنی با ترزا می نخست وزیر انگلستان

به گزارش جماران، آذز منصوری در کانال تلگرامی خود نوشت:

«خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس در نشست سران عضو شورای همکاری خلیج "فارس" گفته است که بریتانیا آماده است با کشورهای عضو شورا برای عقب راندن اقدامات تجاوزکارانه ایران در منطقه همکاری کند.او به این شورا اطمینان خاطر داده است که ایران تهدید جدی نه تنها برای منطقه خلیج"فارس"بلکه برای خاور میانه است و در نهایت نیز کشورهای عضو این شورا را به تلاش برای به عقب راندن تهاجمات ایران دعوت کرده است.
در پاسخ به این اظهارات نادرست نخست وزیر انگلستان تنها چند نکته کفایت می کند.
۱.حافظه تاریخی ما ایرانیان هیچگاه کودتای ۲۸ مرداد و نقش دولت وقت انگلیس را در این کودتا از یاد نخواهد برد. با این حال ایران امروز در پی گفتگو و تعامل سازنده با دنیا برای تحقق صلح پایدار است و این اظهارات شما به عنوان نماینده دولت وقت انگلیس در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران تعجب برانگیز است.
۲.ایران نه تنها تهدیدی برای منطقه خلیج "فارس" و خاور میانه نیست،بلکه اگر فرصتی در این منطقه برای برقراری صلح و آرامش و پرهیز از خشونت ها باشد، آن فرصت ایران است. کشوری که با آنکه همواره در معرض تهدید و فشار بوده، اما یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای منطقه است و موج افراط گرایی و داعشیسم به رغم نفوذی که در خاور میانه داشته نتوانسته به امنیت این کشور خدشه ای وارد نماید.
۳. همان طور که در موضوع برجام و در طول این مذاکرات اثبات شد، ایران به دنبال تحقق حقوق خود در بستری آشتی جویانه تواُم با تعامل و گفتگوی سازنده است و با همان رویکرد به منطقه خلیج فارس و خاور میانه می نگرد . اگر شما نیز چنین ادعایی دارید، تلاش کنید این رویکرد در منطقه خلیج "فارس"و منطقه خاور میانه نیز جریانسازی شود. اظهارات گذشته شما در جمع مسلمانان انگلستان مبتنی بر صلح و گفتگو و‌پرهیز از خشونت و رواداری مسلمانان بود. جهان امروز بیش از هر زمانی نیاز به اظهارات و اقدامات و رفتارهای صلح جویانه، ضمن رعایت اصل مهم حفظ حقوق ملت ها دارد و متاُسفانه مواضع اخیر شما در شورای همکاری خلیج "فارس" به عنوان نماینده دولت انگلیس در تناقض با آن سخنان است.
۴. اگر دولت شما نیز مدافع صلح و آرامش و‌ پرهیز از جنگ و افراط گرایی در جهان است، لازمه آن توجه و تاُکید بر بستر سازی صلح و گفتگو در منطقه خاور میانه است. این گونه اظهارات شما جز روشن کردن آتش تفرقه و اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه پرمناقشه خاور میانه نتیجه دیگری به دنبال ندارد».

  تعداد بازديدها: 1451
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74635
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.