تاريخ انتشار: 06 آبان 1395 ساعت 22:29:14
نشست علمی «نگاهی به مصباح الهدایه امام خمینی (س)» برگزار شد

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 6 آبان 95) نشست علمی «نگاهی به مصباح الهدایه امام خمینی (س) با حضور خانم فریده مصطفوی (دختر گرامی امام خمینی)، دکتر فاطمه طباطبایی، آیت الله عباسعلی روحانی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی دیگر از طلاب و اساتید حوزه علمیه در دفتر قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شد.

به گزارش جماران، دکتر فاطمه طباطبایی در این نشست با اشاره به مبانی نظری عرفان امام خمینی (س) گفت: امام در کتاب مصباح الهدایه کوشش می کنند نحوه سریان و نفوذ خلیفه الهی را در عوالم گوناگون تبیین کنند.

رئیس انجمن علمی عرفان اسلامی با بیان اینکه همه حرکات امام عرفان عملی بود، افزود: هدیه عرفانی امام به خواننده این کتاب، کشف اسرار نزول و صعود است.

وی افزود: معرفت و تبعیت ولی معرفت و تبعیت الله است. امام کسانی که به ظاهر دین توجه می کنند را شیاطین طریق الی الله می داند و می گویند بدون حجت شرعی رمی به فساد نکنید.

آیت الله عباسعلی روحانی نیز گفت: امام در عرفان نظری و عملی ممتاز عصر ما بودند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه، شارح کتاب مصباح الهدایه، تأکید کرد: امام بسیاری از روایات دشوار اهل بیت (علیهم السلام)را با مهارت شرح کردند و ما بسط عرفان در ساحت اجتماعی را در امام خمینی (س) دیدیدم.

 در این نشست شرحی دو جلدی از کتاب مصباح الهدایه به نام «فروغ معرفت» رونمایی شد؛ این کتاب اثر مشترکی از حجج اسلام یزدان پناه و هلالیان است.

  تعداد بازديدها: 1096
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74066
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.