تاريخ انتشار: 05 آبان 1395 ساعت 19:52:13
پیشنهاد غافلگیرانه هاشمی به اتحادیه اروپا

دوشنبه این هفته در دیدار خارجی آیت الله هاشمی با آقای کارل هاینس کوپنس نایب رییس  پارلمان اتریش وهیات همراه وی شرکت داشتم. قبل ازدیدار درمحوطه از ایشان استقبال کردم وبه اتفاق وی وهیات همراهش به سمت اتاق ملاقات حرکت کردیم. در راه که از پله ها بالامی رفتیم شاهد بودم وی از زیبایی و شکوه کاخ مرمر متعجب شده است وقتی ازقدمت بنای کاخ پرسید به زبان انگلیسی به وی  توضیح مختصری دادم.
از پله ها که به سمت اتاق ملاقات می رفتیم آقای هاشمی به نشانه احترام از اتاق بیرون آمد و به گرمی از وی استقبال نمود. دیدارهای خارجی هاشمی جذابیت‌های خاص خود را دارند.
در این دیدارها که بنا به درخواست طرف خارجی و کمک وزارت امورخارجه انجام می شود؛ آیت الله هشتاد و دو ساله درهیبت یک دیپلمات برجسته و بسیار کار کشته ظاهرمی شود. در اغلب ملاقات ها کسانی که با هاشمی دیدار می کنند از او سوالاتی عمیق درباره اوضاع منطقه می پرسند و نظرشان را جویا می شوند.
بارها دیده ام ملاقات کنندگان به هنگام ارایه پاسخ توام با تحلیل های عمیق  از وضعیت منطقه و گاه جهان از سوی هاشمی؛ دست بر چانه و متفکرانه به تحلیل های مردی که بیش ازشصت سال است در عرصه سیاست حضوری جدی و موثر دارد و مسایل منطقه و جهانی را خوب می فهمد؛ گوش می دهند.
هاشمی با زیرکی های خاص خود  و بر مبنای تجارب بسیاری که دراین جهت دارد در هرملاقات ظاهرمی شود و مطالبی ارایه می کند.
وی در این ملاقات ضمن دفاع جانانه ای از مردم فلسطین با اشاره به طرفداری اتحادیه اروپا از اسراییل و ابراز تاسف از مظلومیت  فلسطینی ها طی سالیان دراز به طرف اتریشی پیشنهادی غیرمنتظره داد وگفت: به شما و اتحادیه اروپا پیشنهاد می کنم سری به اردوگاه های فلسطینی یزنید تا از نزدیک ببینید براین مردم مظلوم چه می گذرد.

غلامعلي رجايي
مشاور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام

*انتخاب

  تعداد بازديدها: 1020
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74040
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.