تاريخ انتشار: 22 دي 1390 ساعت 13:30:42
مذهبی باشید تا بیشتر عمر کنید

گناهکاران و مجرمان نه تنها از نظر روانی و رفتاری دچار اضطراب،‌افسردگی و پشیمانی می‌شوند بلکه از نظر جمعی نیز به خاطر ترشح هورمون ایموگلوبولین سیستم دفاعی بدنشان کاهش یافته و در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی قرار می‌گیرند.

یک آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به اینکه میان اطاعت از دستورات دینی، نیکوکاری و طول عمر رابطه مستقیمی وجود دارد، گفت: اطاعت از دستورات دینی با ترشح هورمونی خاص در بدن موجب بالا رفتن سیستم دفاعی، سلامتی و طول عمر می‌شود.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: یک پژوهش علمی که توسط گروه آسیب‌شناسی بنیاد علوم رفتاری بر روی 4 هزار 600 نفر از افراد دارای باورهای دینی و 3 هزار و 250 نفر از افرادی که دارای سوابق بزهکاری و جرم بودند صورت گرفت،‌ مشخص کرد سیستم دفاعی بزهکاران و گناهکاران ضعیف‌تر از نیکوکاران است.

وی افزود: گناهکاران و مجرمان نه تنها از نظر روانی و رفتاری دچار اضطراب،‌افسردگی و پشیمانی می‌شوند بلکه از نظر جمعی نیز به خاطر ترشح هورمون ایموگلوبولین سیستم دفاعی بدنشان کاهش یافته و در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی قرار می‌گیرند.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه اعتماد به نفس و آرامش روحی و روانی ناشی از اطاعت از دستورات دینی علاوه بر اینکه از ترشح این هورمون در بدن جلوگیری می‌کند و باعث بالا رفتن سیستم دفاعی بدن می‌شود باعث سلامتی و طول عمر نیز می‌شود.

ابهری ادامه داد: با انجام این پژوهش مشخص شد طول عمر و سلامتی در میان افراد نیکوکار به دلیل رعایت موارد اخلاقی بیشتر است.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=7369
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.