تاريخ انتشار: 27 مرداد 1395 ساعت 16:27:48
آیا بان کی مون، عربستان را بار دیگر به فهرست سیاه بر می گرداند؟

دبیر کل سازمان ملل چندی پیش نام ائتلاف عربی به رهبری عربستان را از فهرست سیاهی که سازمانش هر ساله صادر می کند و شامل کشورهایی می شود که کودکان را می کشند،تحت فشارها و تهدیدهای عربستان که از حمایت ایالات متحده آمریکا برخوردار بود،خارج کرد.

به گزارش جماران،روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به بمباران دوباره مدارس و بیمارستان های در یمن توسط عربستان سعودی و متحدان عربش پرداخت و نوشت:نمی دانیم «بان کی مون»دبیر  کل سازمان ملل در حالی که دارد گزاش های منتشر شده توسط سازمان های بین المللی مانند «پزشکان بدون مرز»و عفو بین الملل را درباره بمباران عمدی بیمارستان ها و مدرسه ها در شمال یمن توسط عربستان سعودی و ائتلاف عربی اش و کشته شدن شماری از کودکان غیرنظامی در اثر این بمباران ها را می خواند،چه احساسی به وی دست می دهد.

مخصوصا درباره دبیر کل سازمان ملل سخن می گوییم زیرا وی نام ائتلاف عربی به رهبری عربستان را از فهرست سیاهی که سازمانش هر ساله صادر می کند و شامل کشورهایی می شود که کودکان را می کشند،تحت فشارها و تهدیدهای عربستان که از حمایت ایالات متحده آمریکا برخوردار بود،خارج کرد.

سازمان خیریه ای انسانی  پزشکان بدون مرز تاکید کرد در بمباران بیمارستان«عبس»در استان «حجه»توسط جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی 14 نفر کشته شدند و 19 نفر دیگر زخمی شدند و از جمله کشته شدگان کودکان،زنان و یک پزشک هستند.بیمارستان عبس را سازمان پزشکان بدون مرز اداره می کند.

این بمباران در حالی صورت می گیرد که روز پیش از آن نیز جنگنده های سعودی و متحدانش یک مدرسه را در میدانی بمباران کردند که منجر به کشته شدن حداقل ده کودک و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد.

امکان ندارد این بمباران ها اتفاقی یا از روی سهو باشد زیرا چهارمین بار ، در کمتر از یک سال است، که بیمارستان های وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز توسط هواپیماهای عربستان و متحدان عربی اش بمباران می شوند.خانم«ترزا سانرکر یستوفال»مسئول عملیات اضطراری در سازمان پزشکان بدون مرز در یمن گفت که این بیمارستان در شهر عبس پر از مریض بود و در بخش زنان و زایمان آن 25 زن و 18 نوزاد بودند و تعداد بیشماری بیمار و کودک در بخش اورژانس آن بستری بودند و سازمانش به طرف های نزاع موقعیتش را اطلاع داده و خواستار آن شده بود که بمباران نشود.

دولت عربستان سعودی اعلام کرد که درباره این حادثه تحقیقات انجام می دهد اما این تحقیقات بی تردید هیچ فایده ای ندارد و سرنوشتش مانند سرنوشت تحقیقات سابق خواهد بود.سرتیپ«احمد عسیری»سخنگوی «توفان قاطعیت»تاکید می کند که هواپیماهایش اهداف نظامی و پایگاه آموزشی را بمباران می کنند این یعنی وی دارد در روز روشن دروغ می گوید.

ملت یمن در معرض«جنایت های جنگی»است که هواپیماهای ائتلاف عربی به شکل گسترده مرتکب می شوند؛ ائتلافی که راه حل نظامی را بار دیگر در واکنش به فروپاشی مذاکرات صلح یمن و تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره کشور توسط حوثی ها و هم پیمان آنها یعنی«علی عبدالله صالح»رئیس جمهوری سابق  و نیز رای اعتماد پارلمان به این شورا، در پیش گرفت.پارلمان یمن پس از دو سال توقف فعالیت هایش، نخستین جلسه خود را اخیرا برگزار کرد.

ما بر این باور نیستیم که آقای بان می مون بار دیگر نام ائتلاف عربی به رهبری عربستان را در فهرست سیاه بازگرداند حتی اگر همه کودکان فقیر یمن و پدران بی چیز آنها را این ائتلاف بکشد زیرا عربستان رهبر این ائتلاف است عربستانی که کشوری ثروتمند است و توسط ایالات متحده آمریکا به دلیل توان مالی کلانش که می تواند به واشنگتن با قراردادهای خرید سلاح ( که آخرینش قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون دلاری خرید تانگ بود) «رشوه»بدهد>مورد حمایت است.

  تعداد بازديدها: 1108
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=72932
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.