تاريخ انتشار: 08 مرداد 1395 ساعت 20:39:17
اعلام همبستگی جهانی با مردم بحرین

مردم در بحرین و برخی از دیگر کشورها امروز (جمعه) با برپایی راهپیمایی و فعالیت‌های اعتراضی همبستگی‌ خود را با ملت بحرین اعلام کردند. این درحالی است مقالمات منامه بار دیگر مانع برگزاری نماز جمعه شیعیان شدند.
به گزارش پایگاه العهد لبنان، با وجود ممانعت دستگاه امنیتی آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه، صدها تن از مردم بحرین امروز در اعتراض به وضع وجود و بازداشت عالمان دینی دست به تظاهرات زدند.
مقامات آل خلیفه این هفته نیز از امامت نماز جمعه منطقه الدراز توسط شیخ محمد صنقور جلوگیری کردند و به همین دلیل نماز جمعه در این منطقه مهم از پایتخت برگزار نشد.
مسلمانان در لندن، پایتخت انگلیس نیز بعد از ادای نماز جمعه به همراه فعالانی از اقلیت‌های کشورهای عربی و اسلامی همبستگی‌شان را با مردم بحرین اعلام کرده و ظلم و ستم‌های طایفه‌ای را محکوم کردند.
آنها هم‌چنین محاکمه شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.
در برلین هم راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در مخالفت با اقدامات نظام بحرین برگزار شد.
در ایران و در شهرهای قم و مشهد نیز بعد از نماز جمعه راهپیمایی‌ در اعلام همبستگی با مردم بحرین برگزار شد.
در لبنان، سوریه، سوئد، استرالیا، فرانسه و پاکستان نیز فعالیت‌های مشابهی برگزار شد.
در همین حال علمای دینی زندانی در زندان مرکزی "جو" در شهر منامه پایتخت بحرین در پیامی از انسان‌های غیور اهل تسنن و تشیع خواستند تا از حق و حقیقت در بحرین دفاع کنند.

به گزارش العالم، شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" بحرین در صفحه تویتر خود پیام علمای دینی زندانی در زندان جو را منتشر کرد.
در این پیام آمده است: ما از همه انسانهای غیور و آزاده شیعه و سنی می‌خواهیم تا حق و حقیقت را بگویند.
این علمای دینی با تاکید بر اینکه هرکسی امروز ظلم کند فردا پاسخ آن را خواهد دید، تاکید کردند: اقدامات حکومت آل خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرین کینه توزانه است و این کینه توزی علیه وی به خاطر نقش بارزش در دفاع از حقوق ملت بحرین و خواسته‌های عادلانه آنها است.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: محاکمه آیت‌الله قاسم تضییع عدالت اجتماعی و اقدام علیه حقوق ملت و خواسته‌های عادلانه آنهاست.
منبع: ایسنا

  تعداد بازديدها: 985
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=72590
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.