تاريخ انتشار: 07 مرداد 1395 ساعت 13:11:50
کشته شدن پنج نظامی سعودی در مرز یمن

تک تیراندازان یمنی، پنج نظامی سعودی را در مناطق مرزی «جیزان» و «عسیر» عربستان کشتند و یک دستگاه زره پوش ارتش این کشور را نیز منهدم کردند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره،یک منبع نظامی روز چهارشنبه گفت: ارتش یمن یکدستگاه زره پوش ارتش عربستان از نوع «برادلی« را در منطقه «الدفینه« در الخوبه واقع در «جیزان»منهدم کرد و یک سرباز سعودی نیز هدف تک تیراندازان یمنی قرار گرفت.

وی افزود: چهار سرباز سعودی نیر در نواحی «رقابة ثیا» و«سهوة » منطقه «الربوعة« واقع در عسیر هدف تک تیراندازان یمنی قرار گرفته و کشته شدند.

طی روزهای گذشته تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات نظامیان عربستانی و اماراتی و مزدوران سعودی وارد شده است.

بر اساس این گزارش این اقدام در واکنش به ادامه تجاوز عربستان و مزدوران سعودی علیه مردم یمن و تجاوز به خاک این کشور صورت گرفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بخصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
منبع: ایرنا

  تعداد بازديدها: 984
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=72566
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.