تاريخ انتشار: 03 مرداد 1395 ساعت 16:56:10
هرات افغانستان سرچشمه گرد و خاک سیستان است

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هرات افغانستان منشا گرد و غبار اخیر در سیستان است، از اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل گزارشی ارائه کرد.
 
سعید محمودی در نشست بررسی گرد و غبار سیستان و بلوچستان و تالاب هامون طی ارائه گزارشی درباره اقدامات این اداره کل برای رفع مشکل تالاب هامون گفت: ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره در برنامه انسان و کره مسکون یکی از اتفاقات خیلی مهم بوده است.
 
وی پس از ارائه گزارشی درباره وضعیت بارندگی در استان تصریح کرد: آنگونه که تصاویر ماهواره ای به خوبی نشان می دهد منشا طوفان های گرد و غبار اخیر هرات افغانستان است.
 
محمودی پس از ارائه تصاویری از طوفان های شن، کاهش دید افقی و تصادفات جاده ای، سرعت حداکثر باد در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیر ماه را حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و در تشریح اقدامات انجام شده، افزود: تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب هامون، انجام مطالعات طرح جامع شناسایی مکانیزم وقوع گرد و غبار، بازگشایی دایک مرزی در نقاط حساس و مبادی ورودی آب به تالاب و لایروبی و اقدامات اصلاحی و هدایت آب داخل تالاب با هدف ماندگاری بیشتر آب و کنترل کانون های ریزگرد بخشی از اقدامات ما بود.
منبع: مهر

  تعداد بازديدها: 1309
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=72497
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.