تاريخ انتشار: 01 مرداد 1395 ساعت 13:47:10
داعش کمتر از ۱۰ درصد از خاک عراق را در اختیار دارد

وزیر دفاع عراق می‌گوید گروه تروریستی داعش زمانی بین 30 تا 40 درصد از خاک عراق را تصرف کرده بود اما اکنون کمتر از 10 درصد آن در دست داعش است با این حال می تواند خسارت‌های فوق العاده‌ای به شهرها و روستاها وارد کند.

به گزارش پرس تی وی، خالد العبیدی،، روز پنجشنبه در پیامی توییتری قبل از نشست وزرای دفاع ائتلاف موسوم به ضد داعش در واشنگتن به موفقیت ارتش عراق در آزادسازی شهر فلوجه اشاره کرد و گفت ارتش این کشور خود را برای آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده داعش در عراق آماده می‌کند.

وزیر دفاع عراق افزود برآورد می‌شود در عملیات آزادسازی موصل حدود دو میلیون نفر از این شهر نقل مکان کنند.

وی افزود این عملیات نیازمند هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کُرد و همچنین حملات هوایی، عملیات اطلاعاتی، تدارکات و پشتیبانی مهندسی است.

العبیدی انفجارهای خونین بغداد توسط داعش در اواسط تیر ماه امسال که حدود 300 کشته بر جای گذاشت را «نمونه آشکار» شکست امنیتی عراق دانست و افزود پیشرفت در عملکرد نظامی باید با پیشرفت در مسائل امنیتی همراه باشد.

اگر چه برای عملیات آزادی موصل جدول زمانی اعلام نشده اما به گفته دیپلمات‌های عراقی و غربی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق می‌خواهد این عملیات در ماه اکتبر (شهریور - مهر) انجام شود.

وزیر دفاع عراق همچنین اذعان کرد که دولت این کشور در تأمین امنیت شهرها و مرزها به کمک و مشارکت نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) نیاز دارد.

گفتنی است اجلاس دو روزه وزرای دفاع و خارجه ائتلاف ضد داعش، روز پنجشنبه در واشنگتن آغاز شده است.

جان کری، وزیر خارجه امریکا، روز پنجشنبه در این اجلاس با اشاره به اینکه داعش روش‌های جدیدی را در پیش گرفته و در حال حرکت به سوی مناطق جدیدی است از اعضای ائتلاف خواست همکاری اطلاعاتی را علیه داعش تقویت کنند و به شیوه‌ای خلاقانه‌تر با این گروه تروریستی بجنگند.

کری خطاب به حدود 30 تن از وزرای دفاع و خارجه ائتلاف، پیروزی در آزادسازی شهر موصل را «نقطه عطف مهمی» علیه داعش خواند و افزود تخمین زده شده تعداد اعضای گروه تروریستی داعش به حدود یک سوم کاهش یافته است.
*تابناک

  تعداد بازديدها: 1008
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=72461
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.