تاريخ انتشار: 01 تير 1395 ساعت 01:19:18
۱۵ هزار پلاک فقیر در تهران نیازمند نان شب هستند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آمار فائو گفت: سالانه ۳۵ میلیون تن غذا در کشور دور ریخته می شود و طبق بررسی های ما، این مقدار در شهر و دشت تهران به عدد قابل توجه روزانه ۱۵ هزار تن می رسد که معادل ۳۵ درصد از مواد غذایی مصرفی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فرزاد هوشیار مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طبق اعلام مرکز آمار ایران یک میلیون و 200 هزار پلاک آبی در تهران داریم، گفت: روزانه گوشت 6 هزار گاو و گوسفند در تهران مصرف می شود و 600 هزار پلاک نیز 25 درصد از هزینه سرانه غذایی خود را به فست فودها اختصاص می دهند.

هوشیار تاکید کرد: ماهی 35 درصد، میوه 45 درصد، دانه های روغنی و گوشت هرکدام 20 درصد از این مقدار را تشکیل می دهند.      

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به طرح "یه لقمه مهربونی"شهرداری تهران در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ما در تهران 15 هزار پلاک فقیر شناسایی کردیم که نیازمند نان شب هستند و از مردم می خواهیم غذاهای اضافی خود را در بسته بندی به ما تحویل دهند تا به دست نیازمندان برسانیم.

او گفت: در 12 روز اول طرح، تقریباً 19 هزار غذا جمع آوری شده است و 40 رستوران نیز به این طرح پیوسته اند و غذای مازاد خود را به شهرداری می دهند.

هوشیار خاطرنشان کرد: شماره تلفن 4379 برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

در ادامه برنامه روی خط خبر، کاوه زرگران دبیرکل انجمن های صنایع غذایی ایران با بیان اینکه طبق اعلام فائو، 80 درصد از زباله های تولید شده در جهان به باقیمانده مواد غذایی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این مقدار معادل 90 میلیارد دلار می شود.

 

زرگران با اشاره به تکنولوژی پایین ماشین آلات و همچنین بسته بندی در بخش کشاورزی تاکید کرد: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس، در بخش کشاورزی و از سفره تا مزرعه، 8/18 درصد ضایعات وجود دارد.

او افزود: برای مثال 17 درصد از برنج در موقع فرآوری به ضایعات تبدیل می شود که این رقم در دنیا، 3 الی 4 درصد است.

دبیرکل انجمن های صنایع غذایی ایران با بیان اینکه عمل فرآوری و بسته بندی در مزارع کشور همچنان به صورت سنتی انجام می شود، گفت: با توجه به مشتریانی که محصولات کشاورزی ما در سطح جهانی دارند متاسفانه این محصولات قابلیت حمل به نقاط دور را ندارند و از گردونه صادرات باز می مانند.

خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما یک طرح آماری جامعه درباره نیازهای غذایی به محصولات کشاورزی وجود ندارد و بنابراین ما نمی دانیم نیاز به هر محصول به چه مقدار است تا بر اساس آن برای عمل فرآوری و انتقال به مصرف کننده برنامه ریزی کنیم.

  تعداد بازديدها: 1303
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71989
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.