تاريخ انتشار: 31 خرداد 1395 ساعت 21:51:43
العبادی: ارتش عراق جهانیان را شگفت زده کرد/ جنگ با داعش بار مالی سنگینی داشت

نخست وزیر عراق با اشاره به هزینه‌های هنگفت نبرد علیه داعش اعلام کرد نیروهای عراقی با توان خود در شکست تروریسم جهان را متعجب کردند و ثابت کردند قادرند هر شهری را آزاد کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در سخنرانی کوتاهی که در جمع چهره‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای داشت گفت: هزینه نبرد با داعش بسیار زیاد بوده و حجم وسیعی از منابع پولی عراق را به خود اختصاص داده است.
العبادی اظهار داشت: عراق با چالش‌های متعدد نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مواجه است اما می‌تواند با همبستگی و اتحاد از این چالش‌ها عبور کرده و بحران را پشت سر بگذارد.
نخست وزیر عراق افزود: با وجود مشکلات سیاسی که در کشور وجود دارد همچنان اولویت‌ ما عملیات‌های نظامی است و ما تاکنون در این مسیر موفق بوده‌ایم و در نبرد با داعش در جبهه‌های مختلف به پیروزی‌هایی دست یافته‌ایم.
العبادی در ادامه تاکید کرد: ما اخیرا برخی اقدامات اداری را که به تسهیل برنامه‌های اصلاحاتی و اجرای آن می‌انجامد در دست بررسی داریم.
وی افزود: داوطلبان مردمی نهادی است که ما در نبردهایمان علیه داعش به آن نیاز داریم و نمی‌توان به شهروندانی که داوطلبانه و با فتوای مرجعیت عالی قدر عراق به داوطلبان مردمی می‌پیوندند، بی‌توجه بود. آنچه این روزها درباره برخی تعرض‌ها گفته می‌شود مواردی فردی است و متوجه کل این نهاد نمی‌شود. تفاوت آشکاری میان اقدامات فردی و سازمانی وجود دارد و ما هرگز در برابر هیچ تجاوزی مسامحه نکرده و عاملان آن را وابسته به هر گروهی که باشند محاکمه خواهیم کرد.
العبادی ادامه داد: ما برنامه‌های تکمیلی برای آزادی دیگر مناطق عراق که تحت کنترل داعش هستند، داریم و نیروهای ما که با توان خود تعجب جهانیان را برانگیخته‌اند می‌‌توانند هر شهری آزاد کنند مانند پیروزی‌هایی که در تکریت، فلوجه و دیگر مناطق محقق کردند.
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه با تقدیر از خانواده‌های شهدا و مجروحان که جان خود را برای وطن پیشکش کردند گفت: فداکاری آنها عامل تحقق این پیروزی‌ها علیه داعش در جبهه‌های مختلف است.
سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: پیروزی فلوجه نشانه مهمی در سلسله پیروزی‌های نیروهای مسلح کشور علیه تروریست‌ها در شهرهای مختلف عراق است و تحولی مهم در روند مبارزات عراق علیه تروریسم است.
الحدیثی افزود: پیروزی فلوجه باب پیروزی‌ نهایی تروریسم است این پیروزی روحیه بزرگی به نیروهای عراقی جهت پیشروی در موصل می‌دهد و انگیزه مهمی برای آزادی موصل از دست داعش است.
وی ادامه داد: امسال سال پیروزی بزرگ‌تری در آزادسازی موصل از دست تروریسم خواهد بود همانگونه که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تعهد داده که سال 2015 سال پیروزی نهایی بر داعش باشد.

  تعداد بازديدها: 1154
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71978
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.