تاريخ انتشار: 11 خرداد 1395 ساعت 21:59:37
برگزاری اجلاس سراسری زکات

اجلاس ملی زکات کشور به منظورتبیین وترویج فرهنگ زکات و برکات آن در جامعه فردا سه شنبه ۱۱ خرداد ماه در سالن همایشهای سازمان حج و زیارت برگزار می شود.

به گزارش اعتدال، در این اجلاس یکروزه مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، حضرت آیت الله حسن عالمی رئیس شورای عالی زکات ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای مرکزی زکات وحجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران به ایراد سخنرانی در خصوص اهمیت پرداخت فریضه زکات و نقش آن در فقر زدایى از جامعه می پردازند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد پیش از این در نشستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت زکات به طور مستقیم برای رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا، عمران و آبادانی  هزینه می شود گفته بود: اجلاس سراسری زکات با هدف تبلیغ و ترویج فریضه زکات توسط روحانیون در ماه مبارک رمضان و همچنین نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات کشاورزان و تبیین فرهنگ پرداخت زکات در بین روستاییان برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی دهقان با اشاره به اینکه باید مصادیق هزینه کرد زکات به شکل صحیح برای مردم تشریح شود اظهارکرد: کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات در کشور، ۲۳۱ میلیارد تومان سال گذشته توانست از مردم مومن و خداجو زکات جمع آوری کند. طبق مصوبه شورای عالی زکات، ۶۰ درصد پرداخت زکات باید برای فقرا و نیازمندان و ۴۰ درصد مابقی نیز برای کارهای عمرانی هزینه شود.

وی با بیان اینکه مقدمات اولیه  برگزاری این اجلاس از سال گذشته در دستور کار این نهاد قرار گرفته است بیان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری این اجلاس با تشکیل پنج کمیته به نام های کمیته اقتصاد مقاومتی، حکومت صالحین، حوزه و دانشگاه ، فقه و هنر و رسانه شروع به کار و اقدام به جمع آوری مقالات از سراسر کشور کرده است. نتایج این اجلاس در قالب یک دانشنامه استخراج و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام دهقان یادآور شد: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان متعهد به شورای مرکزی زکات برای پرداخت زکات شدیم و توانستیم ۷۲ درصد یعنی معادل ۲۳۱ میلیارد تومان آن را تامین کنیم.

  تعداد بازديدها: 1116
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71690
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.