تاريخ انتشار: 07 خرداد 1395 ساعت 12:53:54
حرم مطهر امام (ره) آماده میزبانی از یک میلیون زائر است

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با اعلام اینکه برای پذیرایی از یک میلیون زائر حرم مطهر امام(ره) از روز چهارده خرداد برنامه ریزی شده است اظهار کرد: از چهارصد شخصیت ویژه از سراسر دنیا برای حضور در مراسم بیست و هفتمین بزرگداشت رحلت امام(ره) دعوت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)  در نشستی خبری
با اشاره به حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری در این مراسم خاطرنشان کرد: مراسم اصلی بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) روز جمعه و از ساعت 9 صبح با حضور روسای سه قوه، شخصیت‌های عالی رتبه نظام و سفرای کشورهای مقیم در ایران و هم‌چنین صدها تن از اندیشمندان جهان اسلام در صحن اصلی حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.
انصاری با تاکید بر اینکه برای بیش از یک میلیون نفر جمعیت جهت حضور در مراسم چهارده خرداد در حرم برنامه ریزی انجام شده است، خاطر نشان کرد: قریب به هفت صد هزار نفر جوانانی هستند که برای نخستین بار قصد حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) را دارند.
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) اضافه کرد:‌ تاکنون بیست و یک هزار نفر جهت برعهده گرفتن مسئولیت مدیر کاروان‌های زائران امام خمینی(ره) آموزش دیده‌اند تا مسئولیت مدیریت کاروان‌های اعزامی به تهران را از مبدا تا حرم مطهر و سپس تا مقصد نهایی برعهده بگیرند. هم‌چنین بیش از بیست و پنج هزار نفر نیز در تهران مسئولیت اسکان و تامین تدارکات مورد نیاز در جهت پذیرایی از زائران حرم امام خمینی(ره) را بر عهده دارند.
انصاری با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته از سراسر دنیا در مراسم چهارده خرداد گفت:‌ تاکنون از 400 نفر از شخصیت‌های برجسته دنیا از قاره‌های آمریکا،‌ آفریقا اروپا و آسیا جهت حضور در بیست وهفتمین مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) دعوت شده است.
وی با تاکید بر برقراری امنیت برای همه زائران حرم مطهر امام(ره) خاطر نشان کرد: یکی از کمیته‌های ستاد برگزاری مسئولیت تامین امنیت سراسری زائران در طول سفر در محل استقرار و هم‌چنین در کلیات ساعات برگزاری مراسم را بر عهده دارد.
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با اشاره به تمهیدات و امکانات پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم چهارده خرداد خاطر نشان کرد: در تهران حدود 200 مکان شامل هتل‌ها، مساجد، مدارس و اماکن ورزشی جهت اسکان زائران خارجی و داخلی تدارک دیده شده است. هم‌چنین تا شعاع هفت کیلومتری پیرامون حرم امام(ره) کار آماده سازی پارکینگ‌ها و هم‌چنین عملیات آب رسانی و احداث ایستگاه‌های صلواتی و بیمارستان‌های صحرایی و پایگاه‌های امداد و نجات، پلیس راهور و نیروهای تامین امنیت انجام شده است.
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) جهت حضور در مراسم چهارده خرداد تحت پوشش‌های بیمه‌های درمانی و حوادث قرار دارند خاطر نشان کرد: قراردادهایی خوبی با شرکت‌های بیمه گذار جهت بیمه همه زائران از مبدا تا حرم و راه بازگشت به شهرهای کشور انجام شده است.
انصاری در ادامه به برخی اقدامات انجام شده کمیته‌های فرهنگی گرامیداشت بزرگداشت امام(ره) اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش‌ها ویژه برنامه‌ها بر پایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف با موضوع و محوریت امام خمینی(ره) از جمله فعالیت‌های انجام شده در کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت است.
برگزاری جشنواره‌های فیلم روح الله، زندگی به سبک روح الله، برنامه ریزی جهت برگزاری، همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی(ره) و جهان معاصر، همایش بین‌المللی وحدت و هم‌چنین برگزاری مسابقات و انتشار نشریات ویژه نامه و مجلات و عرضه تولیدات هنری، صوتی و تصویری و انتشار نه عنوان به زبان‌های فارسی و سایر زبان‌های دنیا از جمله اقدامات انجام شده در کمیته فرهنگی دانست.
وی هم‌چنین به اقدامات انجام شده توسط کمیته امور جوانان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام(ره) اشاره و اظهار کرد: این ستاد اقدامات بسیاری از جمله برگزاری میزگردها، نشست‌های علمی، جلسات هم اندیشی و شب شعر و نمایشگاه‌های کتاب در سراسر واحدهای دانشگاهی کشور انجام داده است.
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه به فعالیت کمیته اقلیت‌های ستاد اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای فعالیت‌های کمیته اقلیت‌های مذهبی، برنامه‌های بسیاری توسط این کمیته و همچنین خود اقلیت‌های مذهبی در جریان ایام گرامیداشت سالروز رحلت امام(ره) پیش‌بینی شده است که بازدید از بیت امام(ره)، حضور روسا و مسئولین و هم‌چنین روحانیون اقلیت‌های مذهبی نیز در حرم امام(ره) برای ادای احترام و حضور رهبران اقلیت‌های دینی به همراه جمعی از خانواده شهدای اقلیت‌ها در مراسم ویژه حرم از جمله این برنامه‌ها است.
وی خاطر نشان کرد: گرچه چهاردهم خرداد برای مردم ایران روزی و با توام با اندوه و مصیبت بود اما صحنه‌های باشکوه حضور مردم در مراسم تشییع و دفن پیکر امام(ره)، صحنه‌های فراموش نشدنی در تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

  تعداد بازديدها: 1203
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71614
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.