تاريخ انتشار: 19 ارديبهشت 1395 ساعت 13:30:31
حمله دلواپسان نیویورکی به کاخ سفید بر سر برجام

خرداد: روزنامه امریکایی "نیویورک پست" با انتشار گزارشی در این باره می نیوسد:"سیاستمداران نیویورکی روز جمعه با ابراز خشم نسبت به اقدام دولت اوباما درباره توافق هسته ای با ایران رییس جمهوری امریکا را متهم به دروغگویی درباره برجام و مفاد آن کردند. "داو هایکیند" نماینده دموکرات از بروکلین گفته است:"چه رسوایی کاملی . چه نمایش مسخره ای این تنها ایرانیان بودند که به ما و به دولت مان خندیدند. آنان به ما ریشخند می زنند". 

اظهارات این نماینده امریکایی پس از آن بیان می شود که "بن رودز" مشاور ارشد سیاست خارجی اوباما متهم به دروغگویی به رسانه ها شده بود. منتقدان می گویند که او داستان اشتباهی را به رسانه ها گفته است که مذاکره کنندگان امریکایی با میانه روهای ایرانی و نه تندروها معامله کرده اند. 
این سیاستمدار ادعای نئومحافظه کاران امریکایی و نخست وزیر اسرائیل را تکرار کرده است و شرایط حصول برجام را با امضای قرارداد بدنام 1938 چمبرلین نخست وزیر بریتانیا با آلمان نازی درباره الحاق بخش هیای از چکسلواکی آن زمان مقایسه کرده است. این سیاستمدار امریکایی می گوید:"نمی توانم بگویم که شگفت زده شدم. این بسیار آشکار است که همه چیز درباره میراث اوباما است. برای او اهمیتی ندارد که به چه قیمتی توافق انجام شد این یک توهین بود". او هم چنین اظهار کرده است که اوباما جسارت زیادی دارد که به دروغ به اسرائیل می گید که برجام به نفع رژیم اسرائیل است. او می گوید:"چه گستاخی بزرگی ! بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از جناح راست و تمام احزاب از جناح چپ اسرائیل مخالف برجام بودند". 

"پیتر کینگ" دیگر نماینده امریکایی نیز که از مخالفان برجام بوده است معتقد است که دولت اوباما دروغ بزرگی را به امریکایی ها گفته است. او می گوید:"تنها هدف اوباما حصول توافق با ایران بود. او می خواست این موضوع را به مردم امریکا بفروشد. این چیزی است که دولت ایران نیز می خواست". 

کینگ با دروغ خواندن این موضوع که دولت امریکا با میانه روها در ایران توافق کرده است گفته است:"تفاوت چندانی میان میانه روها و تندروها در ایران وجود ندارد. هم چنین کار اوباما در ارائه برجام و مفاد آن به سازمان ملل پیش از کنگره کار اشتباهی بود".

  تعداد بازديدها: 1564
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71252
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.