تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1395 ساعت 08:36:48
دولت آذربایجان حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) "نارداران" را تخریب کرد

عوامل دولت آذربایجان از ساعت چهار بعد از ظهر امروز دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 (به وقت محلی) یک حوزه علمیه در شهر "نارداران" را تخریب کرد.

عملیات تخریب "حوزه علمیه صاحب الزمان(عج)" این شهر، به بهانه تعریض خیابان صورت گرفت؛ در حالی که به گفته اهالی شهر، حوزه علمیه در انتهای کوچه قرار دارد و نیازی به گسترش عرض کوچه نیست.

به گزارش خبرنگار ابنا از آذربایجان، در تخریب این مدرسه که نزدیک مرقد مطهر "رحیمه خاتون" قرار دارد، نیروهای پلیس و فرماندار نیز حضور داشتند.

مردم و ریش سفیدان نارداران به تخریب مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) اعتراض کردند و قرار است به مقامات بلندپایه کشور شکایت نامه ای را تنظیم کنند.

پس از حمله سال گذشته نیروهای امنیتی باکو به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین که به شهادت پنج شیعه و بازداشت و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید، دولت باکو اقدام به برچیدن پرچم‌های حسینی و نمادهای شیعی در این منطقه و بازداشت ده‌ها فعال شیعی در سراسر این کشور کرده است و تخریب حوزه علمیه نارداران نیز در راستای اقدامات ضد دینی جمهوری آذربایجان ارزیابی می شود.

بیش از ۱۵۰ فعال شیعی در زندانهای جمهوری آذربایجان به بهانه‌های مختلف در بازداشت به سر می‌برند که ۱۸ نفر از آن‌ها روحانی می‌باشند. جمهوری آذربایجان حدود ۹ میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند.

*ابنا

  تعداد بازديدها: 2290
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71184
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.