تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1395 ساعت 08:02:58
سردار سلیمانی: کاری که امام(ره) کرد، هیچ مرجعی در جهان شیعه نتوانست انجام دهد

فرمانده نیروی قدس:اینکه یک کشور پاسپورت ماراقبول کندیا نکند درمقابل حفظ عزت واستقلال ماچه اهمیتی دارد؟
سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس کشور در کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان، با بیان اینکه "یک کشور پاسپورت ما را قبول کند یا نه مقابل حفظ عزت و استقلال ما چه اهمیتی دارد؟" گفت: استقلال در همه ابعاد در فرهنگ، دین، موضوعات اقتصادی و فرهنگی ما قابل بحث است؛ استقلال تنها به تمامیت ارضی برنمی‌گردد.
 سردار سلیمانی با بیان اینکه 30 سال است یک جنگ پیوسته‌ برای حمله به همه سطوح استقلال ما وجود دارد گفت: اما این کشور و ملت به دلیل رهبری حکیمانه و خردمندانه و شجاعت ملت با وفای ایران توانسته بر همه آنها غلبه کند و دشمن را به زانو در بیاورد؛ برهمین اساس باید دید امروز نگاه و اصرار دشمن شما یا مهمترین حامی همه دشمنان و شیطان بزرگ به چیست؟ 
 فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تحولات منطقه از جمله عراق و سوریه، گفت: اینکه ایران این‌قدر ثبات و امنیت دارد؛ جمهوری اسلامی ایران با کدام نظام قابل مقایسه است، با ترکیه؟ نظام هم دیروز ارزش این را داشت که 8 هزار نفر شهید بشود و هم امروز این ارزش را دارد که هزاران نفر برای آن شهید بشوند. 
 وی با بیان اینکه گفتن 8 هزار شهید ساده نیست و در تاریخ خواهند پرسید چرا این ها شهید شدند و برای چه رفتند، گفت : 8هزار نفر یعنی هر سال هزار نفر از جوانان و نخبگان این مملکت برای رسیدن به چیز با ارزشی از جان خود گذشتند وآن چیز با ارزش که امام حسین (ع) ، حضرت امیرالمومنین (ع) و همه فرزندان حضرت زهرا (س) به خاطر آن به شهادت رسیدند ، اسلام بود که اعظم برهمه چیز است. 
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح بر آن حکومت کنند، گفت: من معذورم از اینکه بگویم دستاورد خون شهدا در جهان اسلام چیست.
 وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس رویدادی است که هنوز هم جامعه ما از آن متاثر است افزود : این دفاع مقدس گنجی است که سال ها و قرن های متمادی ملت ما را ثروتمند خواهد کرد و گنج جنگ ، گنج بی همتایی است که درهای گرانقدری دارد که باید کاوش و به جامعه معرفی شود.
 سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه جای شهدای گرانقدرمان به ویژه شهدای مدافع حرم در جامعه خالی است گفت : شهدا از نفسانیت خود عبور کرده و به جایگاه لقاءالله نائل شدند.
وی با بیان اینکه عبور از دلبستگی ها و وابستگی ها شرط اول لقاءالله است افزود : امروز اگر کسی را دیدید که بوی شهید از کلام و اخلاق او استشمام می شود بدانید که او شهید است و شرط شهید شدن شهید بودن است.
فرمانده سپاه قدس کشور با اشاره به اینکه شهدای 8 سال دفاع مقدس با ذکاوت و هوشمندی در راه خدا جهاد کردند، افزود : هوشمندی به این  معنا نیست که فقط به فکر کسب مال باشیم بلکه باید خود را حفظ کرده و در جهت تعالی حرکت کنیم.
سردار قاسم سلیمانی همچنین به پایداری خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت : باید قدر پدران و مادران شهدا را بدانیم و حرمت خانواده شهدا را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه امام راحل حق بزرگی بر گردن همه ما دارد، گفت : کاری که معمار کبیر انقلاب اسلامی کرد، هیچ مرجعی ،عالمی در جهان شیعه نتوانست انجام دهد. 
سردار سلیمانی گفت: گیلان به تنهایی به اندازه چند استان در سال های دفاع مقدس ادای دین کرده است و باید قدردان این مردم مقاوم و ایثارگر بود.
فرمانده سپاه قدس کشور  افزود : این هنر امام (ره ) بود که اسلام ناب محمدی را در چهارچوب قامت ملت بزرگ ایران احیا کرد.
وی با اشاره به اینکه امام در ایران به وسیله اسلام کار مهمی را انجام داد گفت : امام خمینی (ره)‌ ملت ایران را با اسلام بیمه کرد. 
فرمانده سپاه قدس کشور افزود : دفاع از نظام اسلامی مساوی است با دفاع از اسلام و بنا بر فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حفظ نظام از اوجب واجبات است.
سردار قاسم سلیمانی به موقعیت ، ثبات و آرامش ایران در منطقه اشاره کرد و گفت : نظام اسلامی ایران با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست و این نظام مقدس همانطور که دیروز ارزش این را داشت که 8 هزار نفر در گیلان به خاطرش شهید شوند امروز هم ارزش دارد که هزاران نفر برای حفظ آن به شهادت برسند.
وی حفاظت و صیانت از عزت و اقتدار ملت را در زمان کنونی از هرچیزی مهمتر دانست و گفت : هدف اصلی شهدا حفظ عزت و استقلال این کشور بود و به همین دلیل است که نظام مصون مانده است .
فرمانده سپاه قدس کشور به دسیسه های نظام اسلامی اشاره کرد و افزود :‌ اراده این ملت قهرمان همه دشمنان ما را به زانو درآورده و توطئه های آنان را نقش برآب کرده است.
سردار قاسم سلیمانی به نقش ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت : رهبر معظم انقلاب که خود یادگار سال های دفاع مقدس را با خود دارد مظهر ایثار و از خودگذشتگی است و این قله  مطهر نظام اسلامی است . 
وی به نقش فرماندهان 8 سال دفاع مقدس و تواضع و فروتنی این مردان خدا اشاره کرد و افزود :‌ فرماندهی در جنگ امامت بود نه هدایت و فرماندهان خود در خط مقدم دفاع بودند.
فرمانده سپاه قدس کشور با اشاره به  اینکه مهمترین خصیصه جنگ بی ادعایی مردان آن بود گفت : کلمه رایج در زمان جنگ برادر بود و از مقامات دنیایی در دفاع مقدس خبری نبود.
سردار قاسم سلیمانی افزود : سلوک و رفتار شهیدانی نظیر خرازی ، املاکی ، احمد کاظمی ، همت و باکری نمونه بارزی از اخلاص و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجیه ای است که باید از آن نهایت بهره را برد گفت : باید از دستاوردهای جنگ تحمیلی حراست و آثار آن به آیندگان منتقل شود.
فرمانده سپاه قدس کشور به اهمیت کنگره ها و یادواره های شهدا اشاره کرد و افزود : نباید یاد و خاطره شهدا به این کنگره ها محدود شود و باید یاد و خاطره شهدا در جای جای اعمال ما دیده شود.
سردار قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما حفاظت از این انقلاب و نظام است گفت : انقلاب و نظام اسلامی باید حفظ شود تا به دست صاحبش امام عصر (عج) برسد.
منبع: واحد مرکزی خبر

  تعداد بازديدها: 2562
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71178
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.