تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1395 ساعت 12:15:39
موسس آل‎سعود٬ حقوق‎بگیر انگلیس بود + سند

ملک عبدالعزیز موسس حکومت آل سعود در عربستان در سال 1338 هجری قمری در نامه ای به کنسولگری انگلیس ٬ درخواست کمک مالی به ارزش پنج هزار پوند به عنوان حقوق کرده بود تا در قبال آن از سیاست های این کشور در عربستان و منطقه حمایت کند.
پایگاه خبری صعده پرس یمن روز شنبه ٬ یک سند از مجموعه اسناد سری ویکی لیکس مربوط به نامه دست نویس عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود پادشاه و موسس رژیم عربستان سعودی به کنسولگری انگلیس برای دریافت حقوق ماهانه منتشر کرد .

به گزارش ایرنا٬ براساس این سند، ملک عبدالعزیز موسس حکومت آل سعود در عربستان در سال 1338 هجری قمری در نامه ای به کنسولگری انگلیس ٬ درخواست کمک مالی به ارزش پنج هزار پوند به عنوان حقوق کرده بود تا در قبال آن از سیاست های این کشور در عربستان و منطقه حمایت کند.

صعده پرس افزود: افشای این رسوایی بزرگ از خاندان آل سعود در پایگاه ویکی لیکس در حالی صورت می گیرد که محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان اخیرا در صفحه توییتر خود مدعی شده بود که جدش مقابل استعمار انگلیس ایستادگی و مقاومت کرده بود در حالی که این اسناد تاکید می کند که جدش مزدور انگلیس بوده است.

پادشاهی عربستان سعودی در سال ۱۹۳۲ توسط ملک عبدالعزیز بن سعود پایه‌گذاری شد.
عربستان خود را کشوری اسلامی معرفی می‌کند و به شدت تحت تأثیر وهابیت است.

  تعداد بازديدها: 1528
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71143
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.