تاريخ انتشار: 16 بهمن 1394 ساعت 20:26:00
بیادی: مجلس نهم هیچ حسنی ندارد/ نمی‌شود مجلسی تشکیل بدهیم که اپوزیسیون دولت باشد

اگر مجلس اعتدال تشکیل نشود نمی‌توانیم از فرصت‌های به وجود آمده در دوران پساتحریم به نحو احسنت استفاده کنیم.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران با اشاره به فضای سیاسی کنونی در آستانه انتخابات اسفند 94 گفت: دایره مهربانی در جامعه سیاسی ایران تنگ شده است. در جامعه سیاسی ایران تنش و درگیری بیشتر از مهربانی و همدلی است.

سخنگوی جبهه ایستادگی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که جامعه در حال دور شدن از اخلاق است. بخشی از این بی‌اخلاقی‌ها به مسائل جناحی و اقتصادی برمی‌گردد. روزی که رهبرانقلاب در مورد تجمل و تهاجم فرهنگی هشدار دادند کسی دقت نکرد و این بی‌اخلاقی‌ها امروز حاصل بی دقتی به تهاجم فرهنگی است.

وی در پاسخ به این سوال که حضور افراد کم تر شناخته شده در فضای سیاسی کشور چه تاثیری در به وجود آمدن این فضا دارد گفت: معمولا اینگونه نیست اما حضور این افراد هم موثر است.

این فعال اصول‌گرا در مورد ترکیب مجلس دهم نیز گفت: به نظر می‌رسد مجلس دهم یک مجلس اعتدالی باشد. اگر مجلس به سمت اعتدال نرود جامعه متضرر خواهد شد.

بیادی تصریح کرد: با توجه به فرصت‌های ایجاد شده برای کشور به ویژه در زمان پسابرجام حتما باید اعتدال را در دستور کار خود قرار دهیم. اگر چنین مجلسی تشکیل نشود نمی‌توانیم از فرصت‌های به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مجلس باید با دولت هماهنگ باشد. نمی‌شود مجلسی تشکیل بدهیم که اپوزیسیون دولت باشد. چنین مجلسی قطعا با خود تنش و تشنج به همراه خواهد داشت. دولت هم نباید به مجلس بی توجهی کند و باید همیشه با خانه ملت همراه باشد.

وی در مورد محاسن و معایب مجلس نهم (فعلی) گفت: این مجلس حسنی ندارد یا بهتر بگویم من حسنی ندیدم. بعد از مجلس پنجم، مجلسی نداشته‌ایم که به طور کامل مورد تایید مردم باشد. مجلس پنجم هم به خاطر مدیریت قوی و اخلاق و دین مداری مورد تایید مردم بود.

دبیرکل جمعیت آبادگران ادامه داد: مدیریت مجلس که بر عهده ناطق نوری بود با اینکه در انتخابات دوم خرداد، رقیب دولت بود، بیشترین گذشت‌ها و همکاری‌ها را با دولت وقت داشت. معمولا در این مجلس نوع سوال‌ها و استیضاح‌ها بر اساس قانون و اخلاق مداری بود.

بیادی در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح‌طلبان از او برای حضور در ائتلاف دعوت کنند آیا او می‌پذیرد یا خیر گفت: من اصول گرا هستم. ما برای اولین بار در شورای شهر دوم لفظ اصول‌گرایی را به کار بردیم و حتی کیهان تیتر زد که اصول‌گرایان در انتخابات شورای شهر به پیروزی رسیدند. ما باید از لفظ اصول‌گرایی دفاع کنیم اگر چه برخی گروه‌ها و باندها این نام را به نفع خود مصادره کرد‌اند و شاید بتوان گفت هیچ تناسبی با این مکتب و لفظ هم ندارند.

  تعداد بازديدها: 1265
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=69931
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.