تاريخ انتشار: 10 بهمن 1394 ساعت 09:53:28
توصیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به دولتمردان کشور آذربایجان

دولتمردان آذربايجان که خود شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام می باشند بایستی به دور از هرگونه تنش و ناآرامی سیاسی، فضای ترویج و نشر فرهنگ شیعی را اعتلا ببخشند.
«محسن پاک آئین» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید قم دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار که در دفتر معظّم له در قم برگزار گردید، «محسن پاک آئین» با ارائه گزارشی از وضعیت کشور آذربایجان بیان داشت: زمینه‌های متعدد ارتباط و همکاری بین دو کشور وجود دارد و با اقدامات انجام شده جهت اعتماد سازی، سطح روابط  گسترش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تقویت روابط با دولت آذربایجان گفت: در طول سالیان اخیر مذهب شیعه و مظاهر آن در آذربایجان رشد خوبی داشته و جهت گیری اجتماعی به سمت فهم شعائر شیعه بوده است.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با تأکید بر سابقه ارتباط آذری ها با اهل بیت علیهم السلام  فرمود: پایبندی شیعیان آذربایجان به مظاهر شیعه در گذشته نه چندان دور نسبت به دیگر اقوام بیشتر بود و آنها همچنان به ائمه معصومین  علیهم السلام علاقمند هستند و اين جای مباهات دارد.

معظم له فرمود: دولتمردان آذربايجان که خود شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام می باشند بایستی به دور از هرگونه تنش و ناآرامی سیاسی، فضای ترویج و نشر فرهنگ شیعی را اعتلا ببخشند.

مرجعيت دينى با تأکید بر لزوم تقویت روابط ایران و آذربایجان فرمود: لازم است دو کشور ایران و آذربایجان که متعلق به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند روابط خود را تقویت کنند و مراقب باشند در دام دشمنانى که درصدد ايجاد اختلاف و تفرقه بين اين دو ملت هستند، نيفتند.

*شیعه آنلاین

  تعداد بازديدها: 1490
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=69808
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.