تاريخ انتشار: 06 آذر 1394 ساعت 22:31:07
عربستان بار دیگر در حمله به یمن از بمب خوشه ای استفاده کرد

عربستان سعودی بار دیگر در حمله به یمن از سلاح های ممنوعه استفاده کرد و این بار منطقه ای در استان لحج را با بمب خوشه ای هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، جنگنده های متجاوز عربستان روز جمعه منطقه «الشریجه» در استان «لحج» را 12بار با بمب های خوشه ای بمباران کردند.
یک منبع نظامی خاطرنشان کرد که درپی آزادسازی الشریجه توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و پاکسازی آن از وجود عناصر مزدور، جنگنده های عربستان حملات هوایی به این منطقه را تشدید کرده اند.

این در حالی است که برخی نهادهای بین المللی و سازمان های حقوق بشری اخیرا استفاده عربستان از بمب های خوشه در حمله به یمن را محکوم و اعلام کردند که این گونه بمب ها تنها باعث آسیب زدن به غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان شده است.

پیش تر نیز سازمان عفو بین الملل اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان در حمله به محله مسکونی در منطقه احمی در صعده در شمال یمن از بمب های خوشه ای استفاده کرده است.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

در اثر این ائتلاف، تاکنون بیش از دهها هزار تن از شهروندان بی دفاع یمن از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی شده اند.

  تعداد بازديدها: 1170
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=68597
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.