تاريخ انتشار: 10 مهر 1394 ساعت 10:34:14
آمادگی دولت هند برای مقابله با داعش

دولت هند اعلام کرد این کشور برای مقابله با تهدیدات گروههای تروریستی و بویژه داعش بعد از حملات این گروهها در کشورهای همسایه آماده می شود.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام وزارت کشور هند، این تصمیم به دنبال حمله یک گروه تروریستی در داکا پایتخت بنگلادش به یک شهروند ایتالیایی و تهدیدات چند روز اخیر داعش در خصوص حمله به این کشور اتخاذ شده است.

طبق این اعلام ، برنامه ای برای مبارزه با حملات احتمالی عوامل افراطی و تکفیری وابسته به گروه تروریستی داعش به ادارات و مراکز دولتی در سراسر این کشور ابلاغ شده است .

به گفته مقام های امنیتی و اطلاعاتی هند ، ایالت های آسام و کرلا دارای بیشترین افراد حامی گروه تکفیری داعش است و این امر سبب نگرانی وزارت کشور هند شده است.

پس از این دو ایالت، ایالت های ماهاراشترا، تلنگانا، تامیل نادو و اتر پرادش نیز تحت نظر سازمان های امنیتی هند قرار گرفته اند.

وزارت کشور هند در طرح خود برای مبارزه با افراط گرایی، تصمیم گرفته است به شیوه ای متمرکز، از ارتباط جوانان هندی با گروه های تکفیری و افراط گرا جلوگیری کند.

پس از ایالت های کشمیر و آسام، ایالت های جنوبی هند مانند کرلا، مورد توجه گروه تروریستی و تکفیری داعش قرار گرفته است.

مقام های وزارت کشور هند اعلام کرده اند که گروه تکفیری داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی سعی می کند جوانان هندی را جذب افکار افراطی خود کند.

سازمان های اطلاعاتی هند شبکه های اجتماعی را برای یافتن ارتباط احتمالی جوانان هند با گروه تروریستی داعش رصد می کنند.

مقام های امنیتی هند نگران نفوذ افکار افراطی در جوانان این کشور و انجام حملات تروریستی در داخل این کشور هستند.

یک مقام امنیتی هند گفت: هند رویکردی جامع برای مقابل با تهدید داعش در تمام ایالت ها به مرحله اجرا می گذارد.

وی افزود: این راهکارها شامل مشاوره خانواده ها ،زیر نظر گرفتن ارتباط احتمالی افراد با گروه تکفیری داعش و نظارت بر مناطق مستعد بر نفوذ افکار افراطی است .

دو روز پیش رسانه های هند درخبری اعلام کردند که سازمان های امنیتی بین المللی به پلیس هند نسبت به احتمال حمله تروریستی از سوی داعش به شهرهای دهلی نو و بمبئی هشدار داده اند.

پس از این هشدار ، فرودگاه های داخلی و بین المللی بمبئی، تاج محل و چند مرکز دیگر به حالت آماده باش در آمدند.

همچنین چندی پیش سازمان های امنیتی بین المللی از نقشه بزرگ گروه تکفیری داعش برای حمله گسترده به هند خبر داده بودند.

  تعداد بازديدها: 1702
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=67324
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.