تاريخ انتشار: 07 شهريور 1394 ساعت 22:44:42
صالحی‌ امیری:‌ عده‌ای‌ اصرار دارند‌ کام‌ ملت‌ را تلخ‌ کنند

مشاور رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه موفقیت مذاکرات هسته ای دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت افزود:عده ای اصرار دارند به دستاوردهای باارزش این مذاکرات حمله و کام ملت را تلخ کنند.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی شهروروستا و نخبگان شهرری افزود: به این عده باید گفت که کمی صبر کنید، شرایط را ببینید و بعد قضاوت کنید.
وی مقابله با تلاش غربی ها برای بسیج افکار عمومی جهان برضد ایران، پاره شدن زنجیره تحریم ها، جلوگیری از خسارت 12 میلیارد دلاری به کشور بر اثر تحریم ها و جلوگیری از تهیه کالاها با قیمت گران را از جمله ثمرات ارزشمند مذاکرات هسته ای ذکر کرد.
به گفته صالحی امیری، گروه مذاکره کننده هسته ای موفق شد تا توافقنامه را در قالب شورای امنیت رسمی کند تا برای همه دولتهای غربی فارغ از مسوولان آینده آن با هر گرایشی تعهد ایجاد کرده و آنان قادر به برهم زدن آن نباشند.
صالحی امیری گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای مذاکرات هسته ای ایجاد شکاف میان اسراییل، امریکا و اروپا بود به گونه ای که اگر امریکا برجام را تصویب نکند و در این مسیر نباشد اروپایی ها دیگر دنباله رو آنها نیستند.
وی ادامه داد: دستاورد ارزشمند دیگری که حاصل تلاش تیم دیپلماتیک ایران بود آزادسازی سرمایه ملت ایران بود که در دست هند، کره، چین، روسیه و برخی کشورهای دیگر بلوکه شده بود و با باز شدن تحریم ارزی تاکنون 5 میلیارد دلار از آن آزاد شده است.
صالحی امیری گفت: مهمترین دستاورد تیم مذاکره کننده این است که موفق شد قدرت دیپلماسی برتر ایران را به دنیا ثابت کند به طوری که همه دنیا دیدند که برای اولین بار در تاریخ همه دنیا آن طرف میز و ایران این طرف میز بود و در نهایت توانست منافع خود را تامین کند.
وی با بیان اینکه امریکایی ها بر این باورند که معادله بازیگری ایران در منطقه و جهان غیرقابل انکار است افزود: در پی این مذاکرات قدرت منطقه ای ایران بود به شدت افزایش یافت.
صالحی امیری گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته 91 و نیم درصد مردم از این تفاهم رضایت دارند چرا که آنان باور دارند که با پاره شدن زنجیر تحریم، گشایشی در اقتصاد کشور و رفع بیکاری اتفاق می افتد اما عده ای اساسا از رضایت مردم ناخشنود هستند.
وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی اصل را در داخل و خارج بر تعامل قرار داده است افزود: دولت در داخل سیاست تعامل، گفت وگو، تفاهم و وحدت ملی و در خارج سیاست گفت و گو برای تامین منافع ملی را دنبال می کند.
صالحی امیری گفت: بسیاری از نخبگان که آگاهی لازم را از پرونده هسته ای نداشتند و در عین حال به دولت انتقاد می کردند در حالکیه دولت بر این باور است بدون حل مسائل خارجی امکان حل مسائل داخلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: زنجیر تحریم ملت را تحت فشار گذاشته بود و استراتژی دولت آگاهانه بود که در اینجا قصد تبلیغات و بیان همه حقایق و واقعیت ها را زمان تصویب توافقنامه از سوی کنگره آمریکا نداریم.
صالحی امیری گفت: دولت دو روش برای پیگیری این پرونده داشت که روش اول فضا را برای جنگ افروزی صهیونیسم و امریکا فراهم می کرد روش دوم مذاکره برای تامین منافع ملی بوده که دولت روش دوم را انتخاب کرد.
مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: امروز در کشور استراتژی و خطوط قرمز توسط مقامات عالی تعیین می شود و دستگاه ها موظف به رعایت هستند و بنا به ابلاغ ها مساله تداوم غنی سازی در داخل کشور، تداوم تحقیق و توسعه در فردو، تداوم فعالیت در اراک و محدودیت زمانی برای توافق از جمله خطوط قرمزی بود که توسط تیم مذاکره کننده کاملا رعایت شد.
وی گفت: امروز باید تنوع سلایق در کشور را بپذیریم و بدانیم که دیگران هم حق دارند و با هم به گفت و گو بنشینیم و هیچ کس حق ندارد که خود را حق مطلق بداند چرا که حق مطلق ملت هستند.
صالحی امیری گفت: دولت آقای روحانی مدعی آسمانی بودن نیست بلکه دولتی زمینی است که از مقدسات برای اثبات خود حتی در موضوع هسته ای بهره نمی برد و تنها در مسیر خدمت به مردم گام برمی دارد.
وی گفت: امروز دولت رسالت اصلی خود را پس از پاره شدن زنجیرهای تحریم حل مسائل اقتصادی مردم تعریف کرده است و خواهید دید که از نیمه دوم امسال شکوفایی و تحول در زندگی مردم آغاز می شود.
رییس کتابخانه ملی ایران گفت: مقامات سیاسی و اقتصادی اروپایی برای آمدن به ایران صف کشیده اند و یکی از مهمترین دلایل این امر این است که ایران امن ترین کشور منطقه برای سرمایه گذاری است.
صالحی امیری انسجام و حفظ وحدت را رمز موفقیت ملت ایران دانست وافزود: مهمترین رسالت دولت انسجام و وحدت ملی برای حل مشکلات است و دولت با عزم جدی و اقدام جهادی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی به معنای برابری فرصت ها برای همگان و توزیع عادلانه همه منابع است
وی گفت: دولت عدالت گستری را از حوزه سلامت آغاز کرد به طوریکه هزینه سلامت مردم از 37 درصد به کمتر از 5 درصد کاهش یافته است و 10 میلیون نفر از بیمه سلامت برخوردار شدند.
گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخبگان شهرستان ری با حضور صالحی امیری مشاور رییس جمهور، جمالی پور فرماندار ویژه شهرری و جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری و بخشداران بخش های مختلف این شهرستان با حضور نخبگان شهرستان ری برگزار شد.

  تعداد بازديدها: 1424
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=66641
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.